مدیرعامل انتشارت آستان قدس رضوی گفت: مجموعه ۱۲ جلدی «شاه فراری شده» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قالب «کتاب های پروانه» برای کودکان منتشر می شود.

روایت‌های خواندنی از کودکانه‌های انقلاب از سوی به‌نشر منتشر می‌شود

روایت‌های خواندنی از کودکانه‌های انقلاب از سوی به‌نشر منتشر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ؛ حسین سعیدی  اظهار داشت: داستان‌های مجموعه 12 جلدی «شاه فراری شده» روایتی از وقایع انقلاب اسلامی است که با زبانی کودکانه منتشر می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مجموعه «شاه فراری شده» به قلم مجید ملامحمدی و با تصویگری مهسا هدایتی روایتی از خاطرات کودکی نویسنده از دوران ظلم و ستم شاهنشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی است که از زبان یک کودک و برای کودکان بازگو شده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: هر یک از کتاب‌های این مجموعه 12 جلدی در 16 صفحه، با قطع رحلی کوتاه و با تیراژ دو هزار نسخه به صورت مصور منتشر می‌شود.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی در ادامه گفت:  این مجموعه اثری است انقلابی که روایت و خاطرات آن دوران از زبان پسر 9 ساله‌ای به زبان کودکانه و شیرین روایت می‌شود و یادآور اتفاقاتی است که در آن دوران در شهر اشتهارد زادگاه نویسنده روی داده و مبتنی بر واقعیت است.

وی با اشاره به عناوین این مجموعه 12 جلدی تصریح کرد: «آن روز قلۀ دماوند گریه کرد»، «اسم اینجا سیاه‌چال است»، «من به دیدن شاه نمی‌روم»، «ننه جان در زندان شاه»، «شاهنشاه و ملاقۀ ننه جان»، «ننه جان به آسمان رفته»، «آب خنک شاهنشاه»، «بوی گلابی‌های آقا جان»، «شاهی که شاخ داشت»، «بابا را به دریاچۀ نمک انداخته اند»، «درخت سیبی که با امام دوست بود» و« هواپیمایی که فرشته‌ها همراهش بودند» عناوین این مجموعه را تشکیل می‌دهند که به زودی توسط انتشارات آستان قدس رضوی برای کودکان منتشر می‌شود.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی در پایان با اشاره به انتشار 35 اثر انقلابی توسط به‌نشرخاطرنشان کرد: این آثار در رده‌های سنی مختلف برای کودکان، نوجوانان، جوانان و عمومی توسط نویسندگان برجسته نگارش و منتشر شده است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.