سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از بازی با ژاپن اعلام کرد که از حضور در نیمه نهایی بسیار خوشحال است.

کی‌روش: به ما باید بگویند شعبده‌باز

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، نشست خبری کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، از دقایقی پیش با حضور پرشمار خبرنگاران ایرانی و خارجی آغاز شده است. سرمربی تیم ملی ایران که فردا شاگردانش برابر ژاپن قرار خواهند گرفت، صحبت هایش را اینطور آغاز کرد:به همه اصحاب رسانه خوش آمد می گویم. بسیار خوشحالم که همه ما اینجا حضور داریم. بازی ما برابر ژاپن بازی مهمی است و بسیار خوشحالیم که بازی برابر تیم ملی ژاپن با بازیکنان خوبش داریم. لازم نیست که باز هم مراتب تحسین خودم را از کشور و مردم ژاپن بیان کنم. بعد از چندین سال، حالا بسیار هیجان زده هستیم تا در نیمه نهایی جام ملت های آسیا آنها را ببینیم.


سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال ژاپنی ها فوتبالی ها محتاط تر از قبل به اجرا در می آورند چه تدبیری برای بازی دفاعی ژاپن دارید گفت: فردا ما با موفق ترین و با پرستیژترین تیم در آسیا بازی خواهیم کرد. بازیکنانش کیفیت بالایی دارند و من افتخار داشتم دو سال در این کشور کار کنم. (با زبان ژاپنی) دوستان ژاپنی بیدار شوند(خنده حضار). من فرصت داشتم دو سال در کشور فوق العاده ژاپن و باشگاه ناگویا کار کنم و به همین دلیل از نزدیک شاهد برنامه های توسعه فوتبال پایه، بانوان و بزرگسالان آنها باشم و نتایج و کیفیت فوتبال ژاپن ثمره آن را نشان می دهد.

کارلوس کی روش درباره ژاپن همچنین اضافه کرد: چهار بار آنها توانستند فاتح جام ملت های آسیا شوند. به مرحله دوم جام جهانی راه پیدا کنند و تیم کلمبیا را شکست دهند. آنها در ۶ ماه آینده نیز در کوپا آمریکا حضور خواهند داشت. رفتن تیم ملی قطر به این بازی ها به دلیل اینکه میزبان جام جهانی است طبیعی به نظر می رسد اما این اتفاقی نیست که کشورهایی مثل برزیل، آرژانتین از ژاپن نیز بخواهند که در این بازی ها حضور داشته باشد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی بار دیگر به تمجید از ژاپنی ها پرداخت و اظهار داشت: امروز و قبل از بازی نیمه نهایی برابر ژاپن می خواهم از آنها تقدیر کنم که فرصت کار کردن به من در این کشور را دادند. دوستان ژاپنی که اینجا هستند خواهش می کنم پیام تقدیر من را به گوش مسئولان ناگویا برسانند که به من فرصت کار کردن در این تیم و در کنار مردم خوب ژاپن را دادند.

کی روش ادامه داد: باید مثالی برای شما بزنم. مثال خوبی برای آنها که در خانه هستند باید بگویم که در سال ۹۸ که در ناگویا مشغول به کار بودم فدراسیون فوتبال ژاپن ۹ بازیکن را از ما گرفت و به مدت حدودا ۶ ماه آنها را برای بازی های تیم ملی برد من ناراحت شدم اما به عنوان یک مربی خارجی باید به برنامه های آماده سازی و توسعه فوتبال در این کشور احترام می گذاشتم و به همین دلیل می بینید که آنها در چهار دهه گذشته چقدر قدرتمند شدند و موفقیت های بسیاری را کسب کردند.

او درباره بازی فردا هم عنوان کرد: برای من باعث افتخار است که در دیدار فردا روبروی تیمی می ایستم که ژاپن نام دارد و امیدوارم که هر دو تیم با بازیکنان خوب خود یک دیدار جذاب به نمایش بگذارند که همه تماشاگران از آن لذت ببرند اما با کمال احترام به آنها باید بگویم خواسته قلب من این است که تیم ملی ایران بتواند در این بازی به برتری برسد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که شما در پنج دیدار ابتدایی به خوبی بازی کردید و نتایج مهمی نیز به دست آوردید، دروازه خود را نیز بسته نگه داشتید و از طرفی گل های زده خوبی نیز به ثبت رساندید، فکر می کنید حضور بلند مدت شما در ایران و همینطور حضور و نتایجی که در جام جهانی به دست آوردید به این موضوع کمک کرده است یا خیر گفت: مطمئنا وقتی شما مدت زمان زیادی وقت داشته باشید و به صورت سیستماتیک کار کنید می توانید شناخت عمیقی نسبت به بازیکنان و شرایط پیدا کنید و رابطه تاثیرگذار و ساختار خوب ایجاد کنید. البته متاسفانه الان اغلب تیم های ملی نتیجه گرا شدند ولی خوشبختانه در ایران من توانستم با توجه به شناخت عمیق از شاگردانم به نتیجه ای که می گویید برسیم.

البته این را هم بگویم که حضور در جام جهانی نیز باعث می شود تا بازیکنان احساس آزادی کنند و سبک بازی شان را بهتر کنند. البته متاسفانه در تیم های ملی در فوتبال دنیا شغل مربیگری رو به انقراض است چرا که مربیان تنها سه روز زمان دارند تا با تیم شان کار کنند. دیگر نمی توان اسم آنها را مربی گذاشت بلکه باید به آنها گفت شعبده! آنها اگر پیروز شوند کار را ادامه می دهند و اگر نتوانند به برتری برسند نیز باید برکنار شوند.

کارلوس کی روش در پاسخ به این سوال که در پنج دیدار ابتدایی ما را سورپرایز کردید آیا فردا هم همینطور خواهد بود یا خیر گفت: مطمئنا ژاپن تیم بسیار خوبی است. این تیم سرعت بالا دارد و حرکات آنها در عمق بسیار حساب شده است اما ما به دنبال این هستیم تا هویت خودمان را از دست ندهیم و بعد از هشت سال تلاش و از خودگذشتگی ها حالا سلاح هایی خودمان را داریم و فردا به دنبال این هستیم تا بتوانیم خودمان را ثابت کنیم و نشان دهیم ما ایران هستیم.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.