مازندران- دکتر قاسم جان ‌بابایی از آغاز نسخه نویسی الکترونیکی در ۶ دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد.

شروع نسخه‌نویسی الکترونیکی در ۶ دانشگاه علوم پزشکی کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست رونمایی از سامانه الکترونیک با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بابلسر اظهار کرد: علاوه بر مازندران در پنج دانشگاه دیگر نیز نسخه ‌نویسی الکترونیکی آغاز شده است.

وی هدف دیگر این طرح را تبادل اسناد به صورت الکترونیکی و بدون کاغذ با بیمه‌ها برشمرد و افزود: بخش هایی از این بسته بزرگ در استان‌ های مختلف در حال انجام است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: به دنبال الکترونیک کردن تمام خدمات سرپایی و بستری هستیم تا همه داده‌ها در بستر امن و مطمئن الکترونیک ذخیره و مورد بهره‌ برداری قرار گیرد و از این طریق پرونده الکترونیک را به صورت کامل خواهیم داشت.

جان بابایی با اشاره به اینکه بحث نظام ارجاع در وزارت بهداشت از موضوعات مهم در دست اقدام است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر در اکثر استان‌ها ساختار این نظام وجود دارد و تقریبا تمام مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در شش استان از جمله مازندران، گلستان و زنجان از خدمات الکترونک استفاده می کنند.

وی با اعلام اینکه نسخه الکترونیکی در بخش‌هایی از کشور از جمله بابلسر آغاز شده است،‌ به طرح استحقاق خدمت و استحقاق هویت که با همکاری سازمان‌های بیمه سلامت و تامین اجتماعی در همه بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود اشاره کرد.

جان بابایی یادآور شد: این موضوع مورد درخواست رییس جمهوری بوده است و در این طرح، هویت افراد متقاضی خدمات در بیمارستان ها با کد ملی مشخص می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بنا داریم استحقاق هویتی را در مراکز سرپایی اعم از مراکز سطح یک و کلینیک‌های ویژه نیز انجام دهیم، گقت: زیرساخت های این طرح آماده است و تا قبل از پایان سال شروع می شود و درصدد هستیم که مراکز خصوصی را نیز به این سیستم مجهز کنیم.

جان ‌بابایی به یکی از مهمترین قسمت های استحقاق خدمت که ممکن است جای سوال نیز باشد، اشاره کرد و افزود: ممکن است خدمات به صورت القایی و یا به شکل اضافه در قالب خدمات آزمایشگاهی، سی تی اسکن و داروها ارائه شوند.

وی درخصوص موضوع ارتقای HIS بیمارستانی (سیستم اطلاعات بیمارستانی) اظهار امیدواری کرد در سال آینده شاهد شکوفایی خدمات الکترونیکی در بیمارستان‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.