خراسان شمالی- طاهر رستمی گفت: دستگاه‌های متولی که تاکنون اقدامی در خصوص ثبت فرصت‌های شغلی جدید نداشته اند، تا پایان سال جاری اقدام کنند.

جذب حداکثری تسهیلات اشتغال و رونق تولید، "کار جهادی" مسئولین را می‌طلبد
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان اسفراین، طاهر رستمی فرماندار اسفراین در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گفت:جذب حداکثری تسهیلات اشتغال و رونق تولید، کار جهادی و شبانه روزی مسئولین را می طلبد.
وی خواستار کار جهادی و شبانه روزی مسئولین به منظور جذب حداکثر متقاضیان در دریافت تسهیلات مشاغل پایدار روستایی و عشایری و رونق تولید شد و همچنین بر لزوم اهتمام دستگاهها برای معرفی بیش از ۲۰۰۰ طرح اشتغال با محوریت ۲۰ طرح بزرگ در حوزه مشاغل روستایی و صنایع تاکید کرد.
وی با تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی گفت: طرح اهمیت موضوع اشتغال در جلسات مختلف و به طور مستمر به منظور جذب حداکثری متقاضیان در دریافت تسهیلات است و کمک و تسهیل گری در نحوه اجرای مشاغل خصوصا مشاغل خانگی در کاهش نرخ بیکاری شهرستان بسیار موثر است.
رستمی با اشاره به دستور استاندار مبنی بر تک رقمی شدن استان در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار گفت: کار جمعی، جهادی و شبانه روزی همه دستگاههای متولی و بانکهای عامل باعث شد که روند کارها تسریع یافته و استان رتبه دوم را در انعقاد و رتبه چهارم در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار کسب کند.
وی با اشاره به شرایط پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری افزود: دولت تمام توانش را گذاشته که به اشتغال کشور کمک کند و مسئولین موظف هستند به منظور روان سازی و رفع موانع و مشکلات جهت تحقق میزان تعهد پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین را در اولویت دستور کار خود قرار دهند.
رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان از دستور استاندار مبنی بر آماده نمودن ۱۰۰۰ طرح اشتغال در طی هفته های آتی خبر داد و اظهار داشت: بخشداران به کمک دهیاریها و دستگاههای متولی با عنایت به ظرفیت شهرستان و اعلام آمادگی صورت گرفته نسبت به شناسایی و معرفی طرحها اقدام کنند.
وی ادامه داد: در معرفی طرحها سعی داریم ۲۰ طرح بزرگ و عمده در حوزه روستایی و صنایع را معرفی کنیم.
فرماندار اسفراین با اشاره به طرحهای مشاغل خانگی از دستگاهها و بانکها خواست تا دو روز آینده نسبت به پرداخت و تعیین تکلیف این پرونده ها اقدام کنند.
رستمی همچنین ضمن استماع آخرین گزارش میزان تحقق دستگاههای اجرایی در ثبت فرصت های شغلی جدید ایجاد شده در شهرستان اعلام کرد: دستگاههای متولی که تا کنون اقدامی در خصوص ثبت فرصت های شغلی جدید نداشته اند تا پایان سال جاری اقدام کنند.
فرماندار اسفراین در ادامه به منظور ایجاد حمایت از نهاد سازی و تشکلات صنفی و شرکت های تعاونی در کل شهرستان اسفراین تصریح کرد: جهت اتخاذ تدابیر لازم اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف ۴۸ ساعت آینده جمعیت تحت پوشش شرکتهای تعاونی و صنفی روستایی و عشایری را اعلام کند و با اعضای هیات موسس شرکت تعاونی عمران و توسعه و دستگاههای متولی که می توانند کمک کننده باشند تا پایان هفته جلسه ای برای اتخاذ تمهیدات لازم جهت حمایت از تشکلات صنفی و تعاونی برنامه ریزی داشته باشند.
در ادامه جلسه بنا به گفته عباسی دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان، تا کنون از ۶۴۰ میلیارد ریال سهمیه ابلاغی به شهرستان اسفراین در ۵۰ درصد مرحله اول ۴۵۰ میلیارد ریال پرداختی در حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایری داشته ایم.
وی همچنین در خصوص طرح مشاغل خانگی گفت: از ۱۴۸ پرونده ارسال شده به بانکهای عامل به ۱۰۳ پرونده رسیدگی و تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است.
عباسی در خصوص برنامه پیشنهادی ایجاد فرصت شغلی جدید توسط دستگاههای اجرایی در شهرستان اظهار داشت: از تعداد ۱۴۸۳ نفر ثبت شده در سامانه رصد تا کنون با ثبت نام  بیش از ۱۴۳۲ نفر با ۹۶/۵ درصد تحقق اشتغال داشته ایم.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.