فخاری درباره ظرفیت گرم‌خانه‌های شهرداری پایتخت برای پذیرش افراد بی‌خانمان در شب‌های سرد توضیحاتی داد.

ظرفیت ۲ هزار نفری گرم‌خانه‌ها برای ۱۰ هزار کارتن خواب کم است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، با اشاره به کاهش دمای هوا طی روزهای اخیر و همچنین ضرورت تقویت گرم‌خانه‌های شهرداری تهران برای پذیرش افراد بی‌خانمان در شب‌های سرد گفت: طی بازدیدی که در آبان ماه سال جاری از گرم‌خانه‌ها داشتیم، در ارزیابی‌ها متوجه شدیم که فقط یک گرم‌خانه برای زنان و ۱۶ گرم‌خانه برای آقایان وجود دارد و در بعضی از مناطق هم هیچ گرم‌خانه‌ای وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پس از بازدید کمبودها را به سازمان خدمات اجتماعی منتقل کردیم، اظهار کرد: با برنامه نظارتی و طراحی که انجام شد، مسئولین سازمان خدمات اجتماعی تلاش کردند کمبودها را برطرف کنند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه تنها گرم‌خانه زنان انتهای منطقه ۲۲ وجود داشت که دسترسی به آن هم سخت بود، تصریح کرد: در شب یلدا دومین گرم‌خانه زنان در منطقه ۱۲ را راه‌اندازی کردیم و تالار یاس را که بدون استفاده بود تغییر کاربری دادیم تا به عنوان گرم‌خانه استفاده کنیم.

فخاری با بیان اینکه افراد فاقد سرپناه در صورت تمایل می‌توانند روزها هم در فضای گرم‌خانه به سر ببرند، افزود: تا ۱۰ روز آینده دو گرم‌خانه دیگر در منطقه ۱۹ و منطقه ۵ راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای گرم‌خانه‌های آقایان افزایش ظرفیت را دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت هر گرم‌خانه ۱۵۰ نفر است که در صورت سرد شدن هوا می‌توان به صورت کف‌خوابی ۳۰۰ نفر را هم پوشش داد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر گرم‌خانه‌های شهرداری ۲ هزار نفر را تحت حمایت خود قرار می‌دهند، اظهار کرد: تا بهمن ماه سال جاری این ظرفیت بیشتر می‌شود و امیدواریم که در ارائه خدمات و سرویس‌دهی استاندارد سازی کنیم و در ارائه خدمات ایجاد تنوع کنیم.

فخاری در پایان با اشاره به اینکه طبق آمار ۱۰ هزار نفر کارتن خواب داریم و سرویس‌دهی برای ۲ هزار نفر کم است، بیان کرد: برای شرایطی که هوا خیلی سرد شود پیش‌بینی شده که بتوان از فضاهای دیگر هم استفاده کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.