«با سلام؛ به سامانه اعلام خرابی تلفن شرکت مخابرات خراسان رضوی خوش آمدید».

سامانه اعلام خرابی تلفن یک نسخه برای همه نواقص!

«لطفاً جهت اعلام خرابی تلفن ثابت و برای خرابی خطوط خصوصی کلید ۱، پشتیبانی سرویس‌های مخابراتی کلید ۲، برای اعلام پیشنهادات و انتقادات کلید ۳، را شماره گیری نمایید».

«اگر با وصل گوشی تلفن به سیم‌های ورودی درب منزل از سالم بودن خطوط داخلی اطمینان دارید، شماره تلفن خراب را وارد کنید ... اگر صحیح است کلید مربع و جهت تغییر شماره کلید ستاره را فشار دهید. مشترک گرامی جهت رسیدگی پرسنل رفع خرابی شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.»

شنیدن این جملات حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است. جملاتی که پاسخ تماس‌های بی‌شماری است که سال هاست بدون پاسخ فردی از آن سوی خط به صورت ضبط شده پخش می‌شود.

تا چند سال پیش هم مشترکان برای ورود به این ماجرا مجبور بودند با گرفتن شماره ۱۱۷ و حالا با هشت رقمی شدن شماره تلفن‌ها ۲۰۱۱۷ به این پروسه وارد شوند بدون اینکه امکان آن باشد که پرسشی از سوی ما مطرح شود.

این سامانه ضبط شده همه خدمتی است که بدون هم صحبتی با کسی قرار است به داد مشترکانی برسد که اعصابشان از خرابی تلفن خُرد است.

  سردرگمی مشترکان

یکی از مشترکانی که چندین روز است تلفن ثابت آنان قطع شده و نمی‌داند که پاسخ سؤالاتش را از کجا می‌تواند دریافت کند در تماس با دفتر روزنامه می‌گوید: این خدمت شرکت مخابرات با نواقص بسیاری همراه است که سبب سردرگمی مشترکان همراه شده است.

وی با بیان اینکه سامانه‌ای که به صورت ضبط شده و برای همه مشکلات به طور یکسان طراحی شده هرگز نمی‌تواند پاسخگوی مشکل همه مشترکان باشد، می‌افزاید: در مدتی که تلفن ثابت ما قطع است فقط مجبور هستیم با همین پیام‌های تکراری دلمان را خوش کنیم.

او که از این نحوه پاسخگویی شرکت مخابرات بشدت گلایه مند است، اظهار می‌دارد: در این پروسه ضبط شده ما حتی شماره تلفن همراه خودمان را هم اعلام می‌کنیم، اما از این جهت هم به نتیجه نمی‌رسیم.

از میان پیامک‌های ارسالی به صندوق پیام‌های مردمی روزنامه قدس هم بخشی از نارضایتی‌ها مربوط به همین سامانه است.

در این پیام‌ها آمده است:

-‌ای کاش در سامانه اعلام خرابی تلفن بخشی هم برای مکالمه تلفنی برای پاسخ به سؤالات نیز طراحی می‌شد.

- سامانه اعلام خرابی تلفن ثابت مدل یک طرفه‌ای است که توهین به مشترکان شرکت مخابرات تلقی می‌شود.

- افراد سالمند در استفاده از سیستم اعلام خرابی تلفن ثابت بشدت مشکل دارند.

- چرا برای برخی از تماس گیرندگان با سامانه اعلام خرابی تلفن ثابت پیامکی مبنی بر دریافت این مشکل می‌آید، اما برای برخی دیگر نمی‌آید. مگر با یک بام و دو هوا می‌شود مدیریت کرد.

- حداقل شرکت مخابرات اعلام کند وقتی مشترکی پس از گذشت چند روز از قطع بودن تلفن ثابت کلافه شد، باید به کجا مراجعه کند!

- در بخشی از پیام ضبط شده سامانه اعلام خرابی تلفن ثابت اعلام می‌شود لطفاً برای اعلام پیشنهادات و انتقادات کلید ۳ را بفشارید اما بعد از فشردن این کلید هم کسی پاسخگو نیست و پیام ضبط شده دیگری می‌گوید: «انتقاد و پیشنهاد خودتان را مطرح و کلید ستاره را بفشارید.»

 ایراد در خطوط داخلی مشترکان

گزارشگر ما برای واکاوی این انتقادات به سراغ روابط عمومی شرکت مخابرات خراسان رضوی می‌رود.

حسن پور در گفت‌وگو با گزارشگر ما و در دفاع از سامانه اعلام خرابی تلفن ثابت، می‌گوید: خدمات این سامانه به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه همه تماس‌ها با این سامانه با دقت و سرعت مورد بررسی قرار می‌گیرد، می‌افزاید: اگر هم وقفه‌ای صورت می‌گیرد به دلیل وجود ایراد در خطوط داخلی مشترکان است.

وی در عین حال اظهار می‌دارد: چنانچه مشترکی بعد از گذشت چند روز از قطع تلفن ثابت مشکلش برطرف نشد، می‌تواند از طریق تماس تلفنی با شماره تلفن ۲۰۲۱ که مربوط به روابط عمومی شرکت مخابرات است پیگیر تأخیر در رفع ایراد تلفن ثابت باشد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 41
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایزانلو ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    اینترنت حصار گرمخان مشکل داره لطفا حلش کنین
  • شخصی ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 0
    کابلهای تلفن ثابت محله ما واقع در مشهد-خیابان رسالت 32 چندی پیش توسط سارقان،قطع و به سرقت رفته.پیگیریها بی نتیجه بوده و هر ماه آبونمان تلفنی که عملا فاقد کابل مخابرات است را پرداخت میکنیم.این شماره سامانه خرابی تلفن هم فقط میگوید«خرابی تلفن شما رفع گردید» و. به هیچ قسمت یا اپراتوری جهت راهنمایی وصل نمیکند.چه کسی مسئول پی گیری است؟
  • عباس بهرامی ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    آقای حسن پورمسوول روابط عمومی مخابرات خراسان رضوی مدعی شدند که این سامانه به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست. همین امروز(۱۴۰۲/۵/۲۱) پس ازتماس بااین سامانه وثبت خرابی تلفن ازمخابرات سبزوارتماس گرفتند وگفتندفرداصبح جهت بازدیدمی آیند، وقتی پرسیدم چرافردا، مگه خرابی تلفن شبانه روزی نیست؟ گفتندمافقط تاساعت ۱۳ خدمات میدیم؟ این تناقض درگفتارآقای حس پوریعنی چه؟ تکلیف چندخانواری که توکوچه تلفن آنها به دلیل سرقت کابل(آن هم سرقت ۲۰ سانتی مترکابل) قطع است چیه؟ حتی اون بنده خدامامورمخابرات گفت یک هفته دیگه هم وصل بشه خیلی خوبه چون شرکت مخابرات استان خراسان رضوی به ماکابل نمیده، ازمسوولین شرکت مخابرات استان خراسان رضوی تقاضای پاسخ به این تناقضات و تضییع حقوق مشترکان رادارم