عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت : در نقشه جامع جدید شهر مشهد به نسبت نقشه قبل میزان گسترش حریم شهر مشهد حدودا ۳ برابر رشد داشته است .

حاشیه شهر مشهد در نقشه جدید جامع شهر  ۳ برابر شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین ودیعی درباره چالش های موجود در سکونتگاه های روستایی اطراف کلانشهر مشهد گفت : این گسترش بی حدوحصر، برای شهرداری مشهد چالش‌های زیادی را ایجاد خواهد کرد .

وی افزود : مهم ترین اقدامی که در رابطه با چالش های موجود می‌توان انجام داد افزایش نظارت و حفاظت حاکم بر این مناطق است. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، ‌سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورا گفت: نظارت و حفاظت از  این حریم گسترده نیازمند وجود کارشناسان و ساختار سازمانی منسجم است .

وی ادامه داد: دومین مساله ای که  در مورد چالش‌های مربوط به حاشیه شهر مشهد وجود دارد این است که گاهی  در اجرای سیاست ها و برنامه ها ی موجود، میان دهیاری‌ها  و مدیران روستایی با شهرداری های مناطق و مسئولین درون شهری اختلاف پیش می آید .

ودیعی گفت: این تضاد و اختلافات گاه بین مسئولین و مالکین روستایی نیز دیده شده است که  بحث تضاد منافع را به وجود می آورد .

وی افزود: آنچه دررابطه با این چالش ها برای جلوگیری از هدر رفتن منابع موجود در  مناطق حاشیه ای شهر مشهد باید انجام داد این است که  در پی  تامین منابع جدید برای نظارت و حفاظت از حریم توسعه یافته جدید باشیم و همچنین  هماهنگی لازم بین بخشی توسط  یک دستگاه بالادستی و ناظر انجام شود.

عضو کمیته نظارتی(مناطق ۱ و ۹) شورا با اشاره به بوم‌گردی به عنوان مهم‌ترین فرصت پیش روی روستاهای حریم  گفت : این روستاها با توجه به  قابلیت گردشگری در راستای ایجاد اشتغال روستایی و هم چنین افزایش درامد های ناشی از آن می توانند سهم چشمگیری در اقتصاد استان داشته باشند .

وی ادامه داد: استان خراسان رضوی  از ظرفیت و قابلیت‌های بالایی برای اجرای طرح های بوم‌گردی برخوردار است و با بهره‌برداری از این ظرفیت ها مسافران زیادی را به سمت خود جذب خواهد کرد .

ودیعی گفت: یکی دیگر  از موضوعاتی که بسیار مهم است موضوع کم آبی در مشهد  و بسیاری از نقاط کشور است و آنچه ضرورت دارد این است که برای حفظ این منابع آبی قبل از وقوع فاجعه چاره ای اندیشید.

دبیرخانه تدوین فرصت ها و چالش‌های پیش روی سکونتگاه‌های روستایی حریم کلان شهر مشهد در قالب چهار پانل تخصصی با حضور استادان دانشگاه ،مدیران شهری ،بخشداران و دهیاران و مسئولان مرتبط ملی و محلی به بررسی چالش‌ها و فرصت های این سکونتگاه ها پرداخته و نتایج آن در اختیار مدیران شهری قرار خواهد گرفت .              

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.