ارکستر «رتوریک» در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر با رهبری نصیر حیدریان حضور خواهد داشت.

"ارکستر رتوریک" به رهبری "نصیر حیدریان" به صحنه می‌آید

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی‌ سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، ارکستر «رتوریک» در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر با رهبری نصیر حیدریان حضور خواهد داشت. رضا مریوند مدیر هنری و دستیار رهبر ارکستر با اعلام این خبر گفت: «باعث افتخار بنده و همکارانم در ارکستر رتوریک است که امسال در جشنواره موسیقی فجر، قرار است استاد نصیر حیدریان رهبری ارکستر را به عهده بگیرند.

وی هم­چنین افزود: برنامه‌ای که برای امسال تدارک دیده‌ایم از آثار بسیار زیبا و فاخر موسیقی کلاسیک است.

مریوند در توضیح رپرتوار اجرایی ارکستر گفت: «برنامه‌ای که برای اجرا در جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر در نظر گرفته‌ایم شامل دیورتیمِنتو اُپوس ١٣٦ موتزارت، سوئیت پاول اُپوس ٢٩ اثر گوستاو هولتز، واریاسیون‌هایی از تم چایکوفسکی اُپوس ٣٥ اثر آرتور آرنسکی، سینفونیتا در لا مینور اُپوس ٦٦ اثر استاد شاهین فرهت و قطعاتی دیگر اجرا خواهد شد.

مریوند در ادامه افزود: استاد نصیر حیدریان یکی از رهبران و موسیقیدانان برجسته ایرانی است که در کارنامه او می­توان به رهبری ارکستر­های متعددی چون ارکستر سمفونیک بازل، ارکستر سمفونیک جوانان ونزوئلا، ارکستر سمفونیک جوانان جهان، ارکستر سمفونیک تهران و همچنین رهبری اُپرا در شهرهای مختلف اروپا چون گراتس، مونیخ، بارسلون، بن، زوریخ و ... اشاره کرد.

نصیر حیدریان نیز در گفتگویی کوتاه درباره تم اصلی جشنواره و توجه به آهنگسازان ایرانی گفت: به عنوان یک آهنگساز ایرانی همیشه دوست داشتم تا در جشنواره­‌های داخلی به آهنگسازان ایرانی و قطعاتی که ساخته‌­اند توجه ویژه­‌ای شود. به همین دلیل خیلی خوشحالم که جشنواره فجر این قدم را برداشت و روی این موضوع تمرکز کرد.» او همچنین افزود:« فرصت دادن به گروه‌های جوان نیز می­تواند جشنواره فجر را به یک جشنواره ایده‌­آل تبدیل کند و امیدوارم همانطور که توجه به آهنگسازان ایرانی مد نظر قرار گرفته شده، این موضوع نیز به صورت جدی مورد توجه باشد تا جشنواره پیشرفت چشمگیری نسبت به سال­های گذشته داشته باشد.

لازم به توضیح است نصیر حیدریان در حال حاضر در کنار فعالیت رهبری ارکستر، به عنوان استاد دانشگاه موسیقی گراتس اتریش مشغول تدریس است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.