البرز - خسرو ارتقایی با بیان اینکه شهرداری ها باید سهم نیم درصد کتابخانه ها را پرداخت کنند، گفت: پرداخت این مبلغ از سوی شهرداری ها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری در حوزه کتابخوانی و بصورت بلند مدت است.

شهرداری‌ها سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها را پرداخت کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، خسرو ارتقائی معاون  هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز صبح امروز (دوشنبه) در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان البرز اظهار کرد: با توجه به اینکه اداره کل کتابخانه های عمومی البرز با طرح و برنامه های خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی پای کار آمده انتظار می رود سازمان هایی همچون شهرداری ها همکاری بیشتری کنند تا در آینده آثار و پیامدهای این حرکت مثبت را مشاهده کنیم.

وی افزود: دراین راستا شهرداری ها باید سهم نیم درصد کتابخانه ها را پرداخت کنند و پرداخت این مبلغ از سوی شهرداری ها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری در حوزه کتابخوانی و بصورت بلند مدت است از این رو ضروری است شهرداری ها به ویژه شهرداری کرج در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

ارتقایی با یادآوری اینکه در سال های اخیر شهرداری های استان توجه ویژه ای بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند، گفت: با پرداخت بدهی شهرداری ها، کتابخانه های عمومی می توانند گام بلندتری در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی بردارند

وی بر لزوم برگزاری جلسه ای از سوی اداره کل امور شهری و کتابخانه های عمومی با شهرداری های بزرگ استان تاکید کرد و گفت: بهتر است سریعا جلسه ای در این خصوص برگزار شود.

ارتقایی افزود: بایستی میزان بدهی هر شهرداری مشخص و نسبت به پرداخت آنها از سوی شهرداری ها اقدام و گزارش آن را در جلسه بعدی انجمن کتابخانه های عمومی استان ارائه شود.

معاون استاندار در پایان گفت: جهت جذب اعتبار برای ادامه روند ساخت کتابخانه های عمومی ماهدشت، مشکین دشت، و مرکزی هشتگرد، اداره کل کتابخانه های عمومی نسبت به برگزاری جلسات جداگانه با فرمانداران و شهرداران شهرهای مذکور، نماینده سازمان برنامه و بودجه و اداره کل راه و شهرسازی ظرف مدت یک ماه اقدام کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.