مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت:در طول چهل سال گذشته تحول اساسی در زمینه راه و شهرسازی در خراسان رضوی صورت گرفته است.

  ساخت راه در خراسان رضوی پس از انقلاب سرعت فزاینده گرفت

محمد رضا اخوان عبداللهیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در حوزه جاده ای امروز طول راه های استان خراسان رضوی بالغ بر ۲۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که این رقم در سال ۵۸ فقط ۲ هزار و ۱۱۸ کیلومتر بوده است . همچنین طول کل راه های بین شهری در سالهای ابتدای انقلاب ۲ هزار کیلومتر بوده که امروز به حدود ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده است وراه های روستایی با تحولی اساسی از ۱۱۸ کیلومتر در آن زمان اینک به ۱۴ هزار و  ۱۵۲ کیلومتر رسیده است
وی تصریح کرد: امروز در حوزه روستایی شاهد تحولی جدی در مسیر های دسترسی و راه آسفالته مناسب می باشیم و تلاش ها متمرکز بر خدمت رسانی به روستاها بوده و در حوزه شهری هم تلاش شده این خدمات ارتقاء پیدا کند.
اخوان عبداللهیان افزود: با تلاش های صورت گرفته و همچنین با مشارکت سازمانها و نهادهای دیگر از جمله  شهرداری ها ، دهیاری ها وخیرین ، پروژه هایی در سطح استان تعریف و در دست پیگیری بوده که می توان به مشارکت شرکت ایمیدرو در پروژه احداث باند دوم محور خواف – سلامی به طول ۲۵ کیلومتر و به ارزش ریالی بالغ بر ۳۷۵ میلیارد ریال و همچنین احداث آزاد راه مشهد-چناران- قوچان به طول تقریبی (۱۲۰کیلومتر) با مشارکت ۷۰ درصدی آستان قدس رضوی اشاره نمود.
وی  با اشاره به اینکه در چهل سال گذشته ۱۱۲۰کیلومتر بزرگراه در استان خراسان رضوی ساخته شده است ، تصریح کرد: از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون ۱۱۱ کیلومتر آزادراه در خراسان رضوی ساخته شده و طی پنج سال اخیر نیز مطالعات ساخت ۴۲۰ کیلومتر آزادراه دیگر صورت گرفته و به مرحله اجرایی رسیده است و در حال حاضر  ساخت آزادراه در حوزه شهرستانهای سبزوار، نیشابور، چناران، قوچان و مشهد در حال اجرا می باشد که حدود ۲۰ درصد پیشرفت اجرایی دارند و  با اتمام ساخت آنها شاخص آزادراه در خراسان رضوی از میانگین کشوری بالاتر خواهد رفت.
اخوان عبداللهیان افزود: در طول چهل سال گذشته برای اولین بار در کشور احداث پیاده راه زائرین ، انجام مطالعات ارزیابی ایمنی راههای استان و  انجام مطالعات پدافند غیر عامل جهت محورهای برون شهری در استان خراسان رضوی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.