همزمان با برگزاری همایش امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان در مشهد، موزه ادیان در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی افتتاح می‌شود.

موزه ادیان در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محمدهادی عبدخدایی ظهر امروز در نشست خبری نخستین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان که امروز با حضور اصحاب رسانه در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: علت برگزاری این همایش، تبیین پیدایش کمونیسم، تخریب قبور ائمه اطهار(ع) توسط آل سعود و کشتارهای صهیونیستی و تحکیم حاکمیت استبداد در قرن‌های گذشته است.

رئیس علمی و برنامه‌ریزی نخستین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان گفت: این سمینار دارای ۶ کمیسیون، خدا محوری در ادیان، عقلانیت و دیانت، محبت و عدالت، زندگی مسالمت آمیز در پرتو ادیان، تربیت دینی و چالش‌های عصر معاصر و حقوق بشر در ادیان الهی است.

عبدخدایی با ابراز امیدواری از ارائه راه‌های روشن توسط متفکران و روشنفکران ادیان مختلف جهان در این همایش افزود: باید برای چندین میلیارد انسان که ایمان به خدا و معاد و مسلمانی دارند حقوق بشر در نظر گرفت و به دیانت آنها احترام گذاشت. این همایش، چهار پیش نشست در خارج از کشور در کشورهای هندوستان، لبنان، اندونزی و مالزی و چهارپیش نشست در داخل کشور در شهرهای قم، تهران، اصفهان و ارومیه داشته است.

وی با اشاره به حضور شخصیت‌های برجسته اسلامی، مسیحی، یهودی، زرتشتی و برخی مراجع  اضافه کرد: امیدواریم در پرتو خدا و در گوشه‌ای امن از این جهان (حرم مطهر رضوی) این حرکت آغاز شود و سرانجام احقاق حق مسلمانان و پیروان الهی باشد.

حجت الاسلام علوی آزیز؛ دبیر این همایش نیز در این نشست اظهار داشتاین همایش با همکاری علمی برخی از نهادهای داخلی و خارجی برگزار می‌شود. بنیاد پژوهش‌های اسلامی و سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، دانشگاه‌ بین‌المللی امام رضا(ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی برخی از نهادهای داخلی هستند که در برگزاری این همایش همکاری دارند و همچنین نهادهایی از کشورهای عراق، سوریه، پاکستان، تانزانیا، رومانی، ایتالیا، اسپانیا و... در برگزاری این همایش ما را یاری می‌کنند.

وی به محور نشست‌های تخصصی این همایش اشاره کرد و گفت: این نشست‌ها در موضوعات «خدا محوری»، «عقلانیت و دیانت»، «محبت و عدالت»، «زندگی مسالمت‌آمیز در پرتو ایمان»، «تربیت دینی و چالش‌های عصر حاضر» و «رابطه با حقوق بشر در ایمان الهی» در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

دبیر نخستین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان ادامه داد: افتتاح موزه ادیان در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با حضور رهبران دینی، برگزاری نمایشگاه نسخ خطی با محوریت ادیان ابراهیمی، رونمایی از نقاشی فاخر با موضوع مناظرات حضرت رضا(ع)، دیدار و تجلیل از خانواده شهدای مسیحی، یهودی و زرتشتی و.. برخی از برنامه‌های جانبی این همایش است.

وی همچنین تصریح کرد: در این همایش از سرودی که به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی با محتوای توحید و آموزه‌های ادیان ابراهیمی تهیه شده است، رونمایی می‌شود.

علوی آزیز افزود: در ادامه این همایش نیز از ۴۰ عکس برتر با موضوع همزیستی مسالمت آمیز ادیان در پرتو انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود. همچنین جمعه ۱۲ بهمن‌ماه همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور، نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران، آستان قدس رضوی و حرم مطهر ویژه مهمانان خارجی این همایش برپا خواهد شد.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این همایش ۱۰ بهمن ماه ساعت ۸صبح در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی آغاز می‌شود و اختتامیه این همایش نیز ۱۱ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.