خراسان شمالی- علی مطهری گفت: بنیاد شهید سعید پرهام محیط بان استان را که در سال ۸۹ در منطقه حفاظت شده گلول و سرانی شیروان، هنگام ماموریت توسط شکارجیان غیرمجازکشته شد را شهید محسوب نکرد.

شکار غیرمجاز و مدیریت پسماند از دغدغه‌های محیط زیستی پارک ملی گلستان
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی مطهری مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان شمای در نشست خبری در جمع خبرنگاران، رهاسازی زباله ها و شکارغیرقانونی در پارک ملی گلستان را یکی از دغدغه های محیط زیست عنوان کرد و گفت: برای پاکسازی پارک ملی گلستان از زباله ها، تاکنون چندین تشکل با حضور مردم و مسئولان ذی ربط خراسان شمالی و استان گلستان تشکیل شده بطوریکه پارک نلی پاکسازی می شود اما حجم رهاسازی زباله ها به اندازه ی است که پاکسازی آن به چشم نمی خورد.
وی افزود: باید فرهنگ مدیریت پسماند مردم تقویت شود و برای این موضوع، برنامه ایجاد تفرج گاه ها در پارک ملی گلستان پیشنهادشده و در دستور کار است که مردم فقط در این تفرج گاه ها مستقر شوند و از اتراق پراکنده خودداری کنند.
مطهری در ادامه به ثبت کپه داغ به عنوان ذخیره گاه زیست کره اساره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا از ظرفیت های موجود در این منطقه بکر، صیانت کنیم تا از ورود آسیب به آن جلوگیری شود.
مدیر کل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی در خصوص پیگیری ها برای اجرای پروژه راهسازی در این منطقه  ی ثبت شده گفت: بخش زیادی از این پروژه در خارج از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است.
این مقام‌مسئول گفت: ذخیره گاه های زیست کره می توانند از حمایت های بین المللی بهره مند شوند اما رویکرد ما تکیه و استفاده از توان و ظرفیت های داخل است و به دنبال جذب حمایت های بین المللی نیستیم.
مطهری در خصوص ایستگاه سنجش کیفیت هوای استان نیز گفت: دومین ایستگاه سنجش کیفیت هوای استان در شهرستان جاجرم ایجاد میشود که این ایستگاه قادر به مایش میزان ریزگردها و گرد و غبار در هوا است.
وی اظهار داشت: کیفیت هوای این استان تنها در یک نقطه از شهر بجنورد پایش می شود و در این شه  دست کم باید سه ایستگاه ثابت سنجش الودگی هوا راه اندازی شود.
مطهری در ادامه ی این نشست به سعید پرهام محیط بان این استان که در سال ۸۹ در حین ماموریت در منطقه حفاظت شده گلول توسط شکارچیان غیرمجاز کشته شد نیز گفت: بنیاد شهید با استناد به بخش نامه ابلاغ شده در سال ۹۳، اعلام کرده است که این محیط بان کشته شده توسط شکارچیان، شرایط شهید محسوب شدت را ندارد کا محیط زیست استان نسبت به این بی توجهی بنیاد شهید اعتراض دارد.
وی افزود: حکم قصاص این ضارب بعد از هشت سال در دیوان عالی تایید شد اما بعد از گذشت این مدت سعید پرهام به عنوان شهید محسوب نشد که این اقدان بنیاد شهید موجی از یاس و نا امیدی را در میان محیط بان ها ایجاد کرد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.