معاون آموزشی، پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: هم‌اکنون ۲۲۳۵ دانشجو در رشته‌های مختلف در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

بیش از ۲۲۰۰ دانشجو در دانشگاه تربت‌حیدریه تحصیل می‌کنند
به گزارش قدس آنلاین، علیرضا صالحان اظهار کرد: از این تعداد ۱۶۱۷ دانشجو بومی و ۶۲۸ دانشجو غیربومی هستند و ۱۰ دانشجوی غیرایرانی رشته کارشناسی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی افزود: این تعداد دانشجو در ۲۹ رشته و در قالب ۶ گروه شامل مهندسی کامپیوتر و برق، عمران و معماری، مکانیک و صنایع، تولیدات گیاهی و گیاهان دارویی و گروه اقتصاد کشاورزی و نیز دو رشته مهندسی طبیعت و باستان‌شناسی مشغول تحصیل هستند.

 صالحان بیان کرد: ۸۴ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، ۱۹۴۲ نفر در مقطع کارشناسی و ۲۰۹ دانشجو در مقطع کاردانی تحصیل می‌کنند که ۱۳۴۶ نفر از آنان را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: علاوه بر این تعداد ۱۰ دانشجوی غیرایرانی در مقطع کارشناسی این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که ۶ نفر از آنان را آقایان و ۴ نفر از آنان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. ۱۵۲۲ دانشجوی ایرانی و ۹ دانشجوی غیرایرانی از سال ۹۳ تااکنون فارغ‌التحصیل شده‌اند.

معاون آموزشی، پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربت‌حیدریه عنوان کرد: کتابخانه‌ای با دو سالن مجزا ویژه خواهران و برادران با بیش از ۴۵۰۰ جلد کتاب با موضوعات مختلف در این دانشگاه وجود دارد و دانشجویان از آن بهره‌مند می‌شوند.

صالحان همچنین از ۳۳ واحد آزمایشگاه و کارگاه در این مرکز خبر داد و افزود: آزمایشگاه‌های الکترونیک صنعتی، کنترل خطی، ماشین‌های الکتریکی، انتقال حرارت، دینامیک ماشین و ارتعاشات، بتن و مقاومت مصالح، کشت و بافت، باران‌ساز و فرسایش، هرباریوم، GIS، مخابرات و شبکه از مهم‌ترین آن‌هاست که دانشجویان از فضای آن برای کسب مهارت استفاده می‌کنند.

این مسئول علمی آموزشی بیان کرد: دانشگاه تربت‌حیدریه مجهز به یک واحد گلخانه آموزشی و تحقیقاتی است که با امکانات و تجهیزات کامل فرصت مناسبی را برای دانشجویان و پژوهشگران حوزه کشاورزی فراهم کرده است.

وی از پژوهشکده زعفران این شهرستان به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی زعفران در کشور  یاد کرد و گفت: این پژوهشکده با چهار آزمایشگاه تحقیقاتی مخصوص زعفران زیرمجموعه دانشگاه تربت‌حیدریه بوده که امکان ارائه استاندارد را برای این محصول فراهم کرده است. همچنین یک بانک نرم‌افزاری مجهز با ۲۰۰ عدد رایانه در این مرکز آموزشی وجود دارد که نیاز دانشجویان در این حوزه را نیز برطرف می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.