گیلان- وحید خرمی گفت: سد لاستیکی «پهلوان بست» ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

پیشرفت فیزیکی ۹۸درصدی سد لاستیکی "پهلوان بست" لنگرود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، وحید خرمی  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان، از سدهای لاستیکی "پهلوان بست" و "گالشکلام" لنگرود بازدید و به اتمام طرحها جهت بهره برداری در فصل زراعی جاری تاکید کرد .

وی افزود: سدهای لاستیکی پهلوان بست و گالشکلام لنگرود از پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۸ درصدی برخوردار است .

خرمی ادامه داد: سد لاستیکی پهلوان بست با ظرفیت مخزن ۴۵۰ هزار متر مکعب و حجم تنظیمی آب سالیانه  ۱/۷ میلیون متر مکعب و ارتفاع لاستیک سه متر و طول تاج ۶۹ متر بر روی رودخانه "شلمانرود" با هدف توسعه و بهبود آبیاری حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه، تغذیه آب زیر زمینی، جلوگیری از کف کنی و بهسازی سواحل رودخانه در حال احداث است .

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان خاطرنشان کرد: سد لاستیکی گالشکلام نیز بر روی رودخانه شلمانرود با حجم مخزن ۴۰۰ هزار متر مکعب و حجم تظیمی سالیانه ۱/۱ میلیون متر مکعب و با ارتفاع سر ریز لاستیکی  ۲/۵ متر و طول تاج ۵۳ متر با هدف توسعه و بهبود ۲۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری منطقه و ایجاد حوضچه مکش مناسب پمپاژ آب، ساماندهی رودخانه و جلوگیری از برگشت آب شور دریا در حال اجرا است .

وی تصریح کرد: سابقه استفاده از سدهای لاستیکی در دنیا به حدود ۶۰ سال اخیر می رسد و تخمین زده می شود در حال حاضر بیش از چهار هزار سد لاستیکی در مناطق مختلف دنیا ساخته شده است؛ با توجه به عملکرد مناسب سدهای لاستیکی، مطالعه و ساخت این سدها در نقاط مختلف دنیا در حال افزایش است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.