سیدرضا فاطمی امین، احیاء تمدن اسلامی را از آرمان‌های مشترک تمام مسلمانان جهان دانست.

احیاء تمدن اسلامی آرمان مشترک تمام مسلمانان جهان است
به گزارش قدس آنلاین  به‌نقل از آستان‌نیوز، سیدرضا فاطمی امین  قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه اجلاسیه بین‌المللی فعالان تشکل‌های فرهنگی جهان اسلام با عنوان «شجره طیبه» که با همکاری مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی و جامعة المصطفی العالمیه و با حضور ۷۰۰ میهمان از کشورهای مختلف در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: آگاهانه و یا غیرآگاهانه در جهانی زندگی می‌کنیم که تمدن غرب در تمام ابعاد زندگی ما وارد شده از آنجایی‎که تمدن غرب مبتنی بر توحید، معاد و نبوت نیست در این فضا با فشارهای ذهنی و چالش‌های بسیاری مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقطه عطفی در راستای تحقق تمدن اسلامی است، ابراز کرد: امروزه پس از گذشت ۴۰ سال از آغاز انقلاب اسلامی و به برکت آن اقدامات بسیاری صورت گرفته است. ما باید از تمام امکانات و فرصت‌هایی که به برکت انقلاب اسلامی فراهم آمده است، به بهترین وجه استفاده کنیم و با تلاش مستمر و امید به خداوند متعال به راه خود ادامه دهیم.

فاطمی امین افزود: تمدن غرب ۴۰۰ سال فرصت داشته تا به این نقطه رسیده است. تمام دشمنان متمرکز شده‌اند تا این انقلاب را متزلزل کنند از این رو ما این همه فرصت و فراغت را نداریم.

وی به راه‌های تحقق تمدن اسلامی اشاره کرد و گفت: برقراری پیوند علم و عمل یکی از راهکارهای رسیدن به تمدن اسلامی است. اگر می‌خواهیم که جامعه، فرهنگ و اقتصاد اسلامی داشته باشیم، باید علم و عمل را همزمان با هم داشته باشیم تا در این مسیر موفق شویم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین افزود: تولیت آستان قدس رضوی در بدو ماموریت خود در این مجموعه عظیم، چشم‌اندازهایی را در بخش‌های مختلف تبیین کردند که یکی از آنها در حوزه اقتصادی بود. چشم‌انداز حوزه اقتصادی پیشرو،  پیش‌ران و الهام‌بخش بودن در این حوزه است.

فاطمی امین گفت: ما در حال حاضر با کشورهای هندوستان، روسیه، لبنان و... ارتباطات مناسبی برقرار کرده‌ایم زیرا برای رسیدن به تمدن اسلامی نیازمند برقراری ارتباط و تعامل با سایر کشورها هستیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حدیث «مداد العلما افضل من دماء الشهدا»، گفت: این شهدا هستند که فرصت را ایجاد می‌کنند تا تمدن اسلامی تحقق یابد. شهدای کشورهای لبنان، عراق، ایران و سوریه با خون خود موجب ثبات و اقتدار نظام اسلامی شدند و این توفیق و افتخار نصیبشان شده است که در تاریخ نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.