سید زمان حسینی با اشاره به اینکه وزارت نیرو برنامه‌ عبور از اوج مصرف سال ۹۸ در بخش تولید، انتقال، توزیع و فوق تویع برق را ابلاغ کرده است، گفت: برای این منظور باید سال آینده ۳ هزار مگاوات برق مدیریت شود.

برنامه‌ عبور از اوج مصرف سال ۹۸ و کاهش خاموشی‌ها ابلاغ شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سید زمان حسینی معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر امروز در پنجمین کنفرانس بین‌المللی ترانسفورماتور با اشاره به اینکه سالانه ۵ درصد مصرف برق افزایش می‌یابد، گفت: بر اساس سیاست‌های وزارت نیرو قرار است که توجه ویژه‌ای به بخش مدیریت مصرف شود، تا ما بتوانیم رشد مصرف برق را کاهش دهیم و به همین اندازه تأسیسات شبکه برق را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه باید ۵ درصد به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود، گفت: به همین اندازه باید ۱۰ درصد شبکه‌های انتقال، توزیع و فوق توزیع را نیز باید توسعه دهیم تا بتوانیم پاسخگوی اوج مصرف برق در سال ۹۸ باشیم.

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر ادامه داد: وزارت نیرو و شرکت توانیر برنامه‌ای را تحت عنوان عبور از پیک سال ۹۸ تنظیم و به تمام حوزه‌های تولید، انتقال، توزیع و فوق توزیع برق ابلاغ کردند و اعلام کردند که در بخش مدیریت مصرف باید با جدیت پیگیر مدیریت مصرف برق باشیم تا بتوانیم به نحو شایسته و مناسبی پیک سال آینده را پشت‌سر بگذاریم.

حسینی خاطرنشان کرد: مهمترین این برنامه‌ها توسعه نیروگاه‌های کشور است و خوشبختانه با بارش‌های اخیر به نظر می‌رسد که بارگیری انرژی از نیروگاه‌های برق آبی در سال آینده بهتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف برق در همه عرصه‌ها جزو برنامه‌های مهم وزارت نیرو و توانیر است، گفت: در برنامه‌ای که وزارت نیرو ابلاغ کرده است، میزان مدیریت مصرف برق در سال آینده حدود ۳ هزار مگاوات در بخش‌های مختلف مدیریت مصرف باید صورت گیرد. 

به گفته معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر، برای مدیریت مصرف برق برنامه‌های مناسبی مثل فرهنگ‌سازی، کاهش درجه حرارت وسایل سرمایشی، تشویق صنایع و کنترل چاه‌های کشاورزی و استفاده از واحدهای اضطراری از برنامه‌های مهم مدیریت مصرف برق در سال آینده خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.