معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: در حال حاضر، ۱۵۰۰۰۰ نفر در شبکه فراگیر خادمیاری آستان قدس رضوی فعال هستند.

۱۵۰۰۰۰ نفر در شبکه فراگیر خادمیاری آستان قدس رضوی فعال هستند

به گزارش قدس آنلاین ، مصطفی خاکسار قهرودی ظهر امروز در نشست خبری خود که در محل سالن جلسات معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: با عنایت تولیت آستان قدس رضوی طرح جامع محرومیت زدایی در سال آینده اجرا خواهد شد. مهمترین موضوع در سیاست‌های 30 گانه ابلاغی تولیت آستان قدس رضوی خدمت به زائرین و مجاورین است.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی در عرصه ارائه خدمات مانند دستگاه‌های دولتی و غیردولتی نیست و نقش دستگاه‌های دیگر را ایفا نمی‌کند بلکه در کنار آنها ارائه خدمات می‌کند. علاقه مردم به مضجع شریف حضرت رضا(ع) یک سرمایه معنوی است که می‌توان از آن به عنوان یک ذخیره مادی و معنوی استفاده کرد.

وی با اشاره به شبکه خادم یاری و ارائه خدمات به نیازمندان در کشور تصریح کرد: این شبکه در آستان قدس رضوی یک ظرفیت بزرگ است که به ازای خدمت ارائه شده، می‌تواند در جدول برنامه‌ریزی که در حرم مطهر رضوی وجود دارد به عنوان خادم خدمت کند.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با اشاره به تاسیس شرکت فراگیر خادم یاران رضوی بیان کرد: در دو سال گذشته بیش از 150 هزار نفر در این شبکه پذیرفته شده‌اند که با توجه به ارائه توانمندی‌های آنان از طریق این تشکل کانون‌های مختلف، تعامل با دستگاه‌های مختلف و شناسایی نیازمندان انجام شده است.

خاکسار قهردوی از رشد تشکل خادم‌یاران خبر داد و تأکید کرد: تشکیل بخش‌های ستادی مانند ستاد بنیاد کرامت، بخش‌های دیگر آستان قدس رضوی، ایجاد شبکه وسیع و سراسری خادمیاران رضوی و تشکیل دفاتر آستان قدس رضوی یک حلقه ضروری برای اتصال خادم یاران با نیازمندان است که خدمت‌رسانی شکل بگیرد.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی ادامه داد: شبکه خادم یاران دارای هویت مردمی و غیراداری است که اصل خدمت به مردم و به ویژه نیازمندان است.

وی اضافه کرد: در بخش‌های سازمانی و ستادی آستان قدس رضوی برای تحقق اصل خدمت برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که براین اساس دو پروژه زائرشهر و زائرسرا در دو نقطه مشهد شروع شده و در فاز اول مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در سه فاز که  در آینده تکمیل خواهد شد در جهت ارائه به خدمت به زائرین است.

خاکسار قهرودی افزود: حدود یک میلیون زائر بار اولی با همکاری و تعامل دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند که به مدت سه روز به آنها خدمات ارائه شده و اغلب همکاری‌ها از سوی تشکل‌های مردمی و خیریه‌ها بوده است.براساس شناسایی‌ و تقاضا در مناطق محروم و نیازمند تأمین معیشت، ایجاد زمینه اشتغال، کمک به انجام پروژه‌های زیرساختی و کمک به بهبود مسائل زیرساختی نقطه توجه بوده است.

وی بیان کرد: در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، 250  طرح و پروژه آبی محقق شده،310 مورد مشارکت در ساخت منازل مسکونی و  120 طرح سرویس بهداشتی در خراسان جنوبی انجام شده است.

خاکسار قهرودی با اشاره به حمایت از 2 هزار و 900 گروه جهادی و اضافه شدن 500 تا 600 گروه جهادی دیگر در نوروز تأکید کرد: با حمایت و همکاری و اعتبارات دستگاه‌های دیگر از جمله بانک‌ها برای ایجاد تسهیلات تا پایان سال دو هزار و 500 نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی با اشاره به حمایت از مشاغل کوچک و خانگی گفت: در قالب شبکه مردمی، هیئتی اندیشه‌ورز برای کمک به اشتغال در استان‌ها ایجاد شده که به طور مثال در حاشیه شهر مشهد یک کارگاه چرم ایجاد شده و 100 نفر در آن مشغول به کار هستند که ظرفیت صادرات دارد و بسترسازی برای 500 نفر دیگر نیز شده است.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی تصریح کرد: برای رفع نیازهای معیشتی نیازمندان 300 هزاربسته ارزاق متبرک،420 تن گوشت(عقیقه، نذورات و قربانی)، 142 هزار و 50 کیلوگرم برنج  و 69 هزار و 653 کارت هدیه و ...در اختیار حدود 10 هزار نفر نیازمند در حاشیه شهر قرار داده شده است.

وی بیان کرد: با هماهنگی با آموزش و پرورش خراسان رضوی به دانش‌آموزان 123 روستا 310 هزر بسته لوازم‌التحریر و در وعده صبحانه خدمات ارائه شده و 140 هزار تقاضانامه و نامه دریافت شده که در دست بررسی است و کمک‌هایی نیز برای تأمین جهیزیه، ازدواج ، وام و...در نظر گرفته شده است.

خاکسار قهرودی خاطرنشان کرد: در طرح اشتغال و کارآفرینی هشت نمایشگاه با همکاری کمیته امداد برگزار شده و درصدد تنظیم طرح جامع محرومیت زدایی در آستان قدس هستیم که به تأیید تولیت آستان قدس رضوی رسیده و در ابتدای سال جاری به صورت هدف‌دار انجام خواهد شد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.