سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی خراسان رضوی از تشکیل 100 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان خبرداد.

تشکیل 100 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در خراسان رضوی
 
به گزارش قدس آنلاین ،  مهدی پچاز در آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی تربیت مربی تسهیل گری صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، اظهار کرد:  با همکاری صندوق کارآفرینی امید 60 صندوق تاکنون اعتبار خود را دریافت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه امیدوارم با همکاری صندوق کارآفرینی امید بتوانیم ظرفت و تعداد  صندوق‌ها را افزایش دهیم، ادامه داد: صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی الگوی موفق اقتصاد مقاومتی در راستای توانمندسازی زنان روستایی و فراهم کردن شرایط دسترسی آن‌ها به منابع مالی است که منجر به ایجاد اشتغال و تولید درآمد در جوامع روستایی می‌شود.
سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نهادینه کردن مشارکت زنان روستایی در راستای فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی و توسعه روستایی و توجه ویژه به زنان آسیب‌پذیر روستایی و عشایری با اولویت زنان سرپرست خانوار، از جمله سیاست‌های کلی تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی است.
پچاز تاکید کرد: ایجاد بستری مناسب برای مشارکت زنان و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان روستایی از طریق برنامه‌های آموزشی به خصوص برگزاری کارگاه‌، کلاس‌های آموزشی و بازدیدهای ترویجی از جمله اهداف اصلی تشکیل صندوق‌های اعتباری است.
وی گفت: پروژه تشکیل و اجرای صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی چندین سال است که با هدف بهبود وضعیت اقتصادی کشور، کاهش بیکاری، عدالت اجتماعی و کاهش فقر در مناطق روستایی آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.
سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: صندوق اعتبارات خرد به ایجاد اشتغال متناسب با روستا برای زنان روستایی کمک می‌کند و مهاجرت روستاییان به شهرها را از این طریق کاهش می‌دهد.
در ادامه این جلسه حسنی معاون صندوق کارآفرینی امید گفت: در راستای سیاست‌های  حمایتی صندوق در بحث روستایی 55 میلیارد تومان در قالب صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی پرداخت و مابقی نیز در دست اقدام و پرداخت است. امیدواریم با تقویت اقتصاد خانوارهای روستایی باعث کاهش فقر باشیم.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.