فدراسیون فوتبال ایران با انتشار بیانیه ای از جدایی قطعی سرمربی پرتغالی تیم ملی پس از هشت سال حضور در فوتبال ایران خبر داد.

پایان قطعی همکاری ۸ ساله با کی‌روش

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، فدراسیون فوتبال پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و در شرایطی که قرارداد کارلوس کی روش با تیم ملی خاتمه یافته بود، زیر امضای قرارداد بلند مدت نرفت تا با پیشنهاد قراردادی ۶ ماهه به سرمربی تیم ملی، حضور و ادامه همکاری او در فوتبال ایران را منوط به نتایج کسب شده در جام ملت های آسیا کند.

تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته و در شرایطی که امید زیادی برای برتری مقابل ژاپن داشت، به بدترین شکل ممکن و با نتیجه ۳ بر صفر بازی را واگذار کرد تا علاوه بر ثبت سنگین ترین شکست ۳۱ سال اخیر فوتبال ایران، ادامه حضور کی روش هم در هاله ای از ابهام فرو رود.

پس از شکست برابر ژاپن، کی روش در نشست خبری پس از مسابقه به صورت غیرسمی از هدایت تیم ملی خداحافظی کرد ولی نمی شد به صورت قطعی در مورد آن صحبت کرد ولی حالا روابط عمومی فدراسیون فوتبال با بیانیه ای به صورت صریح از پایان حضور هشت ساله کی روش نوشته که در ادامه می خوانید.

 سال ۹۷ را بدون شک برای فوتبال کشور باید سال غیرتمندی و تلاش همه جانبه بازیکنان شایسته ای نامید که به عنوان فرزندان ایران اسلامی از گوشه گوشه جهان و همچنین کشورمان در زیر پرچم پرافتخار این میهن و تحت نام تیم ملی در آوردگاه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و نمایش دلپذیر در این رویداد بزرگ جهانی و  جام  ملت های امارات ۲۰۱۹ حضور یافتند و در جام ملتها نیز پس از ۱۴ سال در جمع ۴ تیم برتر از جمع ۲۴ تیم منتخب آسیا قرار گرفته است و از هیچ کوشش و تلاش صادقانه ای  فروگذار نکردند.

  با پایان این مسابقات برای تیم ملی ما که جبر اقتضائات فوتبال آن را رقم زد صمیمانه از کادرفنی و تک‌تک بازیکنان و دست اندرکاران و تمامی مبادی مختلفی که در این مسیر همراهی صمیمانه داشتند از جمله ملت شریف و قهرمان و خونگرم ایران،دولت محترم جمهوری اسلامی ایران، وزارت ورزش و جوانان ، وزارت امور خارجه ، باشگاه ها ، هیئت فوتبال استان ها،خبرنگاران ، رسانه‌ها و نهادهای انتظامی و امنیتی و فرهنگی کشور سپاسگزاری می نماید و فرصت را مغتنم شمرده از زحمات هشت ساله آقای کارلوس کی روش در فوتبال کشور تقدیر و تشکرنموده و برای ایشان آرزوی موفقیت می کنیم.»


کی روش طی حضور هشت ساله در فوتبال ایران موفق شد برای اولین مرتبه تیم ملی ایران را به دو جام جهانی پیاپی ببرد. در جام جهانی برزیل تیم ملی یک امتیاز گرفت ولی در جام جهانی روسیه برای اولین مرتبه تفاضل تیم ملی صفر شد و شاگردان کی روش توانستند ۴ امتیاز کسب کنند.با این حال عدم موفقیت در جام ملت های ۲۰۱۵ که انتظار می رفت در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ جبران شود، موجبات پایان همکاری سرمربی تیم ملی را فراهم آورده؛ سرمربی ای که البته معتقد است میراثش تنها دو بار صعود متوالی به جام جهانی و کسب ۵ امتیاز در دو دوره این مسابقات نیست و او توانسته زیرساخت های مناسب و یک تیم منسجم برای فوتبال ایران باقی بگذارد.

کی روش حالا برخلاف جام جهانی ۲۰۰۶ و جام ملت های ۲۰۱۱ که برانکو و قطبی همراه با تیم به ایران بازنگشتند، تا ساعاتی دیگر در ایران خواهد بود تا برای آخرین مرتبه به عنوان سرمربی تیم ملی شاهد حضورش باشیم.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.