۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 642008

ظاهرا اپل در حال توسعه‌ی سرویس اشتراک بازی است و قصد دارد در بازار شلوغ بازی حرفی برای گفتن داشته باشد.

اپل در حال توسعه سرویس اشتراک بازی است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، ظاهرا به‌نظر می‌رسد اپل با معرفی سرویس جدید اشتراک بازی خود قصد دارد به جمع شرکت‌هایی همچون سونی، مایکروسافت، نینتندو و EA  بپیوندد. براساس اعلام  Cheddar، طی چند ماه گذشته اپل مذاکراتی را با توسعه‌دهندگان در مورد این موضوع آغاز کرده است. 

وضعیت قیمت، فهرست بازی‌ها و پلتفرم (پلتفرم هایی)‌ که سرویس روی آن کار می‌کند، هنوز مشخص نشده است. شبکه‌ی خبری چدار اعلام کرد که این پروژه در مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی خود قرار دارد ولی به‌نظر می‌رسد کوپرتینونشین‌ها قصد دارند چنین برنامه‌هایی را دنبال کنند. گزارش چدار حاکی از آن  است که اپل با توسعه‌دهندگان نیز برای انتشار برخی بازی‌ها صحبت کرده تا در حوزه‌ی توزیع و بازاریابی برخی عناوین بازی‌ها نیز بتواند حضور موثری داشته باشد.

تا زمانی‌که جزییات بیشتری در مورد تصمیم جدید اپل متشر نشود، اطلاعات گزارش جدید شبکه‌ی خبری اینترنتی چدار تنها در حد خبر غیررسمی و شایعه باید مورد توجه قرار گیرد. ولی همین خبر غیررسمی نشان می‌دهد که اپل تصمیم‌های جدیدی گرفته و به‌شدت در حال سرمایه گذاری در بخش خدمات و سرویس‌های خودش است. از آنجایی که اپل قصد دارد شرایطی را برای کاربران فراهم آورد تا بتوانند در صورت نداشتن تلویزیون اپل هم از سرویس استریم ویدئویی اپل برای تماشای ویدئوها استفاده کنند؛ در نمایشگاه CESامسال شاهد بودیم که تعدادی از تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند اعلام کردند سیستم‌های آن‌ها با AirPlay ۲ کار خواهند کرد. ال‌جی نیز پشتیبانی از AirPlay ۲ را به تلویزیون‌های ۲۰۱۹ خود خواهد آورد. همچنین تلویزیون‌های اندرویدی سونی از AirPlay ۲ و HomeKit اپل پشتیبانی می‌کنند. 

تیم کوک اعلام کرده بود که اپل سال ۲۰۱۹ سرویس‌های جدیدی را معرفی خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد اهالی کوپرتینو در سال جاری میلادی در حال توسعه‌ی سرویس اشتراک خبر و نشریه هستند. براساس آخرین اخبار، اپل سرویس اشتراک روزنامه و مجله را زمستان امسال ارائه می‌کند. 

شرکت‌های بسیاری در تلاش هستند تا بتوانند همانند نتفلیکس که در سرویس‌های استریم ویدئویی حرفی برای گفتن دارد، در حوزه‌ی سرویس‌های بازی پیشرو باشند. اپل قصد دارد با معرفی سرویس جدید اشتراک بازی، گامی بلند در این زمینه بردارد. بازار بازی، یکی از بازارهای رو به رشد است و باتوجه به اینکه اپل قصد دارد علاوه‌بر صنعت سخت‌افزار ازطریق سرویس‌های جدید خود درآمد خوبی کسب کند، به این حوزه توجه ویژه‌ای نشان داده است. باوجودی که اپل آمار دقیقی از میزان فروش گوشی‌های آیفون ارائه نمی‌دهد؛ ولی به‌نظر می‌رسد که نمودار فروشش وضعیت رو به رشدی ندارد. ازاین‌رو کوپرتینونشین‌ها قصد دارند با معرفی سرویس‌های جدید این مشکل را تاحدی مرتفع کنند. 

منبع: زومیت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.