مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت: کتابخانه امام خمینی (قدس سره) در ۱۵ بهمن ماه و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مشهد افتتاح می شود.

افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی کشور در خراسان‌رضوی همزمان با جشن چهل سالگی انقلاب

 حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: با پیگیری‌ها و اقدامات مجدانه کمیته افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد و کارگروه‌های زیر مجموعه آن در نهاد، این پروژه یک هفته زودتر از زمان مورد نظر، در ۱۵ بهمن افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کتابخانه در تمام قسمت ها در این روز افتتاح خواهد شد و علاقمندان می توانند در همین روز عضو شده و از خدمات آن استفاده کنند ، تصریح کرد: این کتابخانه به نام کتابخانه امام خمینی (قدس سره) در ۱۵ بهمن ماه و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به دسترسی آسان به این کتابخانه از طریق سیستم حمل و نقل عمومی شهر مشهد ، ادامه داد: پروژه ساخت کتابخانه مرکزی مشهد که به عنوان یک پروژه ملی تصویب شده بود، در سال ۱۳۷۴ کلنگ ‌زنی شد تا در ضلع شمال غربی میدان صحیفه مشهد، در محل تقاطع دو خیابان ۸ شهریور در جنوب، خیابان آب و برق در شرق و خیابان هفت تیر در شمال، با زیربنایی حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخته شود. اما این پروژه  عظیم به دلیل مشکل در تأمین اعتبارات لازم در دهه اولیه فعالیت خود، به کندی پیش رفت تا اینکه در اوایل دهه هشتاد از یک پروژه ملی به یک پروژه استانی تقلیل یافت و به لحاظ تأمین اعتبار برای ادامه فعالیت، با مشکل مواجه شد. اما این پروژه که از سوی مردم استان به عنوان یک مطالبه جدی مطرح شده بود از سال گذشته دوباره مورد پیگیری قرار گرفت و  به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی کشور با گنجایش حدود ۲۰۰ هزار نسخه (شامل صدهزار نسخه مخزن اصلی و صدهزار نسخه بخش کودک و نوجوان) علاوه بر بخش‌های معمول کتابخانه‌های عمومی، ده بخش و خدمت جدید را برای اولین بار به مراجعان ارائه خواهد کرد که بخش‌هایی چون خدمات تحویل مدرک، بخش ناشنوایان، بخش کم سوادان، بخش مادر و کودک، بخش دیداری و شنیداری، بخش مدیریت واحدهای سیار و شعب، پیشخوان کتابخانه‌های عمومی، بخش مهد کتاب، آسمان نما و اتاق نجوم، اتاق علم، دفتر پیشخوان دولت الکترونیک و رستوران، فروشگاه محصولات فرهنگی از جمله بخش های جدید این کتابخانه خواهد بود.
وی در مورد هزینه انجام شده برای این کتابخانه نیز گفت: ما سازمان بهره بردار هستیم و مجری ساخت سازمان نوسازی مدارس می باشد که در جریان هزینه های انجام شده با تمام جزئیات هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.