استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اقتصاد روستا و خانوار را باید به بخش خصوصی سپرد، گفت: زیرساخت‌ها را از طرف دولت فراهم می‌کنیم.

اقتصاد روستا و خانوار را باید به بخش خصوصی سپرد/ زیرساخت‌ها را از طرف دولت فراهم می‌کنیم
به گزارش قدس آنلاین ، علیرضا رزم حسینی ظهر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: در زمان جنگ نصف کشور زیر حملات موشکی قرار داشت و ما انقلاب کردیم که کشور را بسازیم، اما دشمنان قسم خورده ما فرصت سازندگی را در دهه اول انقلاب از ما گرفتند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: حضور مردم در همه صحنه‌های انقلاب موجب شکست دشمنان شد، اما در جنگ تحمیلی با شرکت همه مردم حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی‌مان به دست دشمن نیفتاد.

وی اضافه کرد: نظام اسلامی متعلق به مردم است و بعد از جنگ خرابی‌ها را ساختیم، در صورتی که قبل از انقلاب روستایی که از نعمت برق برخوردار باشد، نداشتیم، اکنون به برکت شهدا و انقلاب، روستایی نداریم که از این نعمت و دیگر خدمات برخوردار نباشد.

رزم حسینی تصریح کرد: قبل از انقلاب در حوزه ریلی، فرودگاهی و گازرسانی بسیار فقیر بودیم و اکنون دستاوردهای بسیار خوبی داریم باید همه اینها را به مردم منتقل و آنان را امیدوار کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به حوزه امنیت، خاطرنشان کرد: جغرافیای کشور را در بحث امنیتی به صورت امنیت پایدار اداره می‌کنیم و هیچ مشکل ناامنی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حوزه امنیت از کارآمدترین کشورها در منطقه هستیم، متذکر شد: نفوذ امنیتی و دفاعی  ایران به کشورهای منطقه رفته و این امنیت از افتخارات شهدا و مردم ایران است که در سایه امنیت و تلاش مرزداران و سایر نیروهای مسلح پیشرفت و آبادانی و اشتغال ایجاد می‌شود و بدانید که ناامنی امکان هر گونه توسعه را از ما می‌گیرد.

رزم حسینی با اشاره به ظرفیت زیرساخت‌ها، ادامه داد: در حوزه زیرساخت‌ها بعد از انقلاب کارهای خوبی صورت گرفته، اما همچنان مشکلاتی وجود دارد که باید با کمک بخش غیردولتی آنها حل کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اقتصاد ما دولتی است و نتیجه آن شده که دولت‌ها باید کار نظارت و کنترل را داشته باشند و کار باید در دست بخش غیردولتی و کارآفرینان باشد و دولت دخالت نکند، اضافه کرد: در شرایط فعلی تحریم‌های شدید اقتصادی داریم، همچنین، برای توسعه برنامه‌های اقتصادی باید با هم کار کنیم و کسی هم از ما حمایت نمی‌کند، مطالبات هر شهرستان در سطح ملی باید توسط نمایندگان مجلس و استان، فرماندار و دیگر مدیران پیگیری تا تاثیرگذار شود.

وی با اشاره به جذب سرمایه‌گذار، گفت: دولت را باید کوچک کرد با کار دولتی نمی‌شود جوانان را سرکار برد و باید با کار فرهنگی سرمایه‌گذار جذب کرد و اگر کارکنان دولت افزایش یابند در حقیقت هزینه آن از جیب تک تک ما برداشته می‌شود.

رزم حسینی ادامه داد: مردم مانند دوران دفاع مقدس در میدان هستند و باید با مردم صادقانه رفتار کنیم که با شکست نا امید نمی‌شوند و این مردم همان ملت زمان دفاع مقدس هستند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: دولت زیرساخت‌ها را فراهم کرده و باید بخش خصوصی را مشارکت داد و تزریق پول می‌تواند تاثیرگذار در اقتصاد مردم باشد.

وی با بیان اینکه دولت زیرساخت‌ها، تسهیلات و امنیت را برقرار کرده است و اقتصاد روستا و خانوار را باید بخش خصوصی بسازد، یادآور شد: ما در استان کرمان این الگو را پیاده کردیم، به‌صورتی که در حال حاضر برخی روستاها یک نفر بیکار ندارد و نرخ بیکاری به 6 درصد رسید.

رزم حسینی ادامه داد: از منابع آبی درست و بهینه استفاده نکردیم و در حوزه فرهنگ اقتصادی کاری انجام نشده و برای آبادی روستا باید مدیر توسعه یافته آورد، برای ساختن شهرستان دست کمک و یاری می‌طلبیم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: دولت تولید نمی‌آورد، بلکه وام و تسهیلات در اختیار قرار می‌دهد و این هنر مردم است که بتوانند با ۱۰ میلیون تومان یک خانواده را توانمند کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به پرداخت مالیات، یادآور شد: در صورتی که بتوانیم نظام واقعی تکریم و احترام را به سرمایه‌گذار و شرکت‌های غیردولتی افزایش دهیم درآمدهای مالیاتی افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: در تربت جام موضوع وحدت مردم و مسؤولان در کشور بی‌نظیر است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.