اعضای شورای علمی و برنامه ریزی همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار اعضای همایش بین‌المللی امام رضا(ع) با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از ستاد خبری همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای علمی و برنامه‌ریزی همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان برگزار شد، گفت: اینکه مراجع عظام تقلید که به ندرت برنامه‌ای را تایید کامل می‌کنند، این همایش را با چنین جملات و تشبیهاتی تایید کرده‌اند نشان از این دارد که این برنامه به خوبی تبیین و برنامه‌ریزی شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حضور آیت‌الله عبدخدایی که هم به لحاظ علمی و هم تجربیات عینی، به واسطه حضور در واتیکان، اندوخته‌های ارزنده‌ای دارند، بر غنای این همایش می‌افزاید.

وی تاکید کرد: باید سعی شود که حقانیت اسلام در میان ادیان به اثبات برسد تا نتیجه مطلوب از این همایش حاصل شود.

نص صریح قرآن و سیره مبارک امام هشتم(ع) در حوزه مناظرات؛ محور این همایش

عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس شورای علمی و برنامه‌ریزی همایش نیز در این جلسه عنوان کرد: این همایش برمبنای نص صریح قرآن و سیره مبارک امام هشتم(ع) در حوزه مناظرات و گفت‌وگوی میان ادیان برنامه‌ریزی شده است.

آیت‌الله عبدخدایی با اشاره به جنایات علیه بشریت در قرن حاضر، تصریح کرد: غرب حقوق بشر را تعریف کرده، ولی بشر دین‌دار در آن مفهومی ندارد و همواره حقوق بشری ضد مذهب و الحادی را اشاعه داده است.

وی بیان کرد: نیمی از بشریت معتقد به خدا و دین است و باید در پی احقاق حق خود باشد، چه بهتر که شروع این حرکت از کنار مضجع عالم آل محمد(ع) باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به محورهای این همایش ادامه داد: ۸ پیش نشست تخصصی با حضور علما و اندیشمندان ادیان مختلف تاکنون طراحی و اجرا شده که ۴ نشست خارج از کشور و در هندوستان، لبنان، مالزی و اندوزی و چهار نشست در داخل کشور برگزار شده است.

گفتنی است؛ همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان با حضور رهبران و شخصیت‌های مذهبی ادیان ابراهیمی چهارشنبه و پنج شنبه ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و بنیاد پژوهش‌های آستان قدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.