رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور جزئیاتی از برنامه دولت درباره کمک به بنگاه‌های اقتصادی در سال ۹۸ را تشریح کرد.

توضیحات نوبخت درباره برنامه دولت برای کمک به بنگاه‌های اقتصادی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در گفت‌وگویی با تأکید بر اینکه دولت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌دهد، گفت: در تبصره ۱۸ بودجه سال ۹۸ بالغ بر ۶۵ هزار میلیارد تومان منابع پیش‌بینی شده است که می‌توان این منابع را به صورت بلاعوض، وجوه اداره شده و یارانه سود پرداخت در اختیار واحدهای تولیدی قرار داد.

وی با بیان اینکه تمام پیش‌بینی‌ها برای اینکه به بنگاه‌های کوچک کمک شود در لایحه بودجه سال ۹۸ دیده شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم در سال آینده به صورت عملی از این واحدها حمایت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، با بیان اینکه برای حمایت از بنگاه‌های کوچک و زودبازده بین وزارت صنعت و بانک مرکزی هماهنگی کامل وجود دارد، ادامه داد: بخش صنعت یکی از بخش‌های موجود اقتصاد کشور است و در کنار بخش صنعت، بخش کشاورزی و خدمات نیز وجود دارد که بانک مرکزی باید بتواند به تمامی این واحدها سرویس ارائه دهد و منابع مالی آنها را تأمین کند.

نوبخت در پایان خاطرنشان کرد: بانک مرکزی تلاش می‌کند از منابع موجود در کشور استفاده کرده و  توزیع و تخصیص بهینه داشته باشد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.