معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در مأموریتی فوق‌العاده وارد لبنان شده تا با مقامات این کشور درباره ضرورت اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران و حزب‌الله و نیز چگونگی اجرای آن به بحث بنشیند.

مأموریت فوق‌العاده مقام آمریکایی در بیروت و ارتباط آن به ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «مارشال بیلینگسلیا» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور مقابله با تأمین مالی تروریسم و جرایم مالی که به لبنان سفر کرده امروز (چهارشنبه) به همراه سفیر این کشور در لبنان «الیزابت ریچارد» به دیدار «میشل عون» رئیس‌جمهور خواهد رفت و پس از آن با «نبیه بری» رئیس پارلمان، «سعد الحریری» نخست‌وزیر و «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان دیدار می‌کند. 

روزنامه «الجمهوریه» لبنان در این خصوص نوشت: در سایه رویارویی واشنگتن، تهران و متحدان آنها،  لبنان شاهد سفر هیأت‌های آمریکایی بیشتر است. پس از «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا و «جوزف ووتل» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا حالا مارشال بیلینگسلیا معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در مأموریتی فوق‌العاده وارد بیروت می‌شود تا بر اجرایی شدن تحریم‌ها علیه گروه‌های [مقاومت، که آمریکا آنان را] تروریستی [می‌داند]، نظارت کند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه ادامه داد: مأموریت سفر این هیأت آمریکایی که با عنوان «شراکت لبنانی-آمریکایی در زمینه مبارزه با تروریسم » انجام می‌شود،  نظارت بر تحریم‌های اتخاذ شده علیه ایران و بویژه حزب‌الله، سازمان‌های ایرانی تحت تحریم و داعش و سازمان‌های تروریستی و بررسی اجرایی شدن این تحریم‌هاست.

در ادامه این گزارش آمده، لبنان شریکی اصلی در این مأموریت است و متعهد به اجرایی کردن تمام قوانین و تصمیمات مربوط به نظارت بر اموال غیرقانونی در جهان بویژه از طریق بانک‌های میانجی آمریکایی در بخش‌های بانکی مختلف جهان شده است به همین دلیل بحث بر روی چگونگی اجرایی کردن این تصمیم‌ها متمرکز خواهد بود.

الجمهوریه افزود، نمی‌توان قانون جدید و چند ماه پیش کنگره آمریکا که با هدف آنچه «نظارت بر حمایت مالی از حزب‌الله نامیده شده» (معروف به قانون HIFPA II) نادیده گرفت، قانونی که اخیرا اصلاحاتی نیز در آن انجام شد تا تمام فعالیت‌های مالی حزب‌الله را هدف قرار بگیرد.

این روزنامه لبنان سپس نوشت: تیم آمریکایی، برآوردهای جدیدی را در اختیار دارد که نشان می‌دهد برخی طرف‌های عربی تروریستی از نظام بانکی لبنان برای پولشویی یا انتقال پول به گروه‌های تروریستی استفاده کرده‌اند.

آذرماه امسال (۱۳۹۷) ۲۶ اسرائیلی به همراه بیش از ۲۵۰ خانواده آمریکایی به صورت همزمان شکایت‌هایی علیه ۱۱ بانک لبنانی ارائه کردند و خواستار دریافت غرامت از بانک‌های مذکور به اتهام ارتباط با حزب‌الله شدند (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.