وزارت خارجه بحرین با صدور بیانیه‌ای به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره احکام صادره علیه شیخ «علی سلمان» و دو معترض بحرینی، واکنش نشان داد.

واکنش بحرین به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزارت خارجه بحرین در بیانیه خود در واکنش به اظهارات «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران، ادعا کرد که «چنین اظهاراتی درباره احکام مستقل قضایی در بحرین بیانگر ماهیت تجاوزکارانه و ریشه‌دار نظام ایران است.»

در این بیانیه آمده است که این اظهارات« بیانگر خط‌مشی ایران در عدم احترام به اصول روابط بین‌الملل، حسن همجواری و سیاست آن مبنی بر دخالت در امور داخلی بحرین و کشورهای عربی و نیز تلاش مستمر برای گسترش هرج‌و مرج، تنش و خشونت در منطقه است.»

طبق گزارش خبرگزاری بحرین (بنا)، وزارت خارجه این کشور افزود که «هدف از این سخنان سرپوش گذاشتن بر درد و رنج ملت ایران در نتیجه اقدامات نظام ایران و اولویت دادن آن به حمایت از تروریسم و تروریست‌های منطقه بر منافع ملت تحت فقر خود است و (ایران) از ابزارهای مختلف تروریسم، سرکوبگری، ارعاب علیه ملت خود استفاده می‌کند و این ملت در معرض وحشیانه‌ترین تجاوزات از سوی نظام ایران قرار دارد.»

وزارت خارجه بحرین همچنین با اشاره به خطرات نظام ایران بر امنیت و ثبات منطقه و جهان خواستار تحرکات موثر و اقدامات جدی جامعه جهانی و وادار کردن نظام ایران به ضرورت احترام به قوانین و معاهدات بین‌المللی، حاکمیت کشورها و استقلال آن و نیز عدم دخالت در امور داخلی این کشورها شد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز سه‌شنبه (دیروز) تأیید حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان از رهبران میانه رو مخالفان و دو نفر دیگر از معترضان میانه رو بحرینی در دادگاه فرجام بحرین را محکوم کرد.

قاسمی در این خصوص اظهار داشت: صدور حکم ظالمانه به اتهامات واهی علیه ایشان، نشان می‌دهد که حکومت بحرین با اتکاء به حمایت چند کشور خارجی، برنامه حذف هرگونه صدای اعتراض مسالمت آمیز در کشور را دنبال می‌کند.

وی با انتقاد از سکوت جامعه بین‌المللی در قبال اقدامات غیرانسانی حکومت بحرین و نیز با اشاره به موضع ریاکارانه آمریکا، اظهار داشت: آمریکا با فروش تسلیحات و حمایت سیاسی کامل از حکومت بحرین برای سرکوب مخالفان چراغ سبز نشان داده است. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.