عناصر داعش برای تصویربرداری از مواضع الحشد الشعبی در غرب استان الانبار از پهپاد استفاده کردند که نیروهای الحشد این پهپاد را سرنگون کردند.

سرنگونی پهپاد داعش توسط الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، عناصر تروریستی داعش  در مناطق مرزی مشترک عراق و سوریه دست به اقداماتی علیه نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق می‌زنند.

عناصر داعش برای فیلمبرداری از مواضع الحشد الشعبی واقع در غرب استان «الانبار» عراق، از سه فروند پهپاد استفاده کردند.

شبکه خبری «الاباء» عراق به نقل از منابع وابسته به الحشد گزارش داد که نیروهای لشکر 19 الحشد توانسته‌اند یک فروند پهپاد متعلق به داعش را سرنگون کنند.

این پهپادها که به دوربینهای دید در شب مجهز بودند، با هدف تصویربرداری از مواضع الحشد، به این منطقه فرستاده شده بودند.

در همین راستا، «قاسم مصلح» فرمانده الحشد الشعبی در غرب استان الانبار سه‌شنبه (روز گذشته) برای نابودی داعش در خاک سوریه اعلام آمادگی کرد.

مصلح گفت که نیروهای الحشد الشعبی در آمادگی کامل قرار دارند تا وارد عمق سوریه شوند و مناطق مرزی عراق و سوریه –همجوار با غرب استان الانبار- را از دست داعش آزاد کنند.

وی تصریح کرد که نیروهای الحشد الشعبی منتظر دستور مسئولان ارشد هستند تا به محل تجمع داعش در عمق سوریه حمله کنند.

مصلح هدف از حمله به مواضع داعش را تأمین امنیت نوار مرزی با سوریه و نابودی گروههای تروریستی عنوان کرد که امنیت و ثبات بخش غربی الانبار و سایر استان‌های عراق را تهدید می‌کند.

مصلح در پایان تأکید کرد که دولت عراق با طرف سوری در عملیات تأمین امنیت مرزهای بین دو کشور و نابودی عناصر داعش هماهنگی بالایی دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.