سردار کریمی گفت: مرجع رسمی اعلام معافیت، سازمان وظیفه عمومی است و ستادکل نیروهای مسلح نیز اگر قرار باشد صحبتی کند به صورت کلی موارد را اعلام می‌کند و بیان جزئیات و اطلاع‌رسانی قوانین برعهده ماست.

مرجع رسمی اعلام معافیت، سازمان وظیفه عمومی است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، انتشار اخباری درخصوص معافیت فوتبالیست‌ها در صورت قهرمانی در جام ملت‌ها و اخبار این چنینی که هر از چندگاهی با آغاز بازی‌های مختلف از جانب افرادی غیرمرتبط با حوزه نظام وظیفه منتشر می‌شود ما را بر آن داشت تا درمورد اینکه چه نهادی مسئولیت اعلام معافیت افراد و تصمیم‌گیری در این خصوص  را دارد با یکی از مسئولان ذیربط به گفت‌وگو بنشینیم.

سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا درخصوص چگونگی اعطای معافیت به ورزشکاران، اظهار داشت: قانون سرباز قهرمان توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و اجرایی شده است اما متاسفانه گاها برداشت‌های غلطی از این قانون می‌شود. 

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اعلام این مطلب که سازمان وظیفه عمومی همواره کار اطلاع‌رسانی و بارگذاری قوانین و مقررات سربازی و معافیت را به جد در دستور کار داشته است، تصریح کرد: متاسفانه در فضای مجازی اتفاقاتی می‌افتد و صحبت‌هایی پخش می‌شود که دامنه پیدا کرده و تبدیل به یک سوال می‌شود. 

وی به قانون سرباز قهرمان اشاره و بیان داشت: در سال ۹۷ دامنه کسانی که در شمول قانون سرباز قهرمان قرار می‌گرفتند افزایش یافت؛ چرا که قهرمانان بعضا در ملاقات‌های حضوری که با مقام معظم رهبری داشتند درخواست‌هایی مطرح می‌کردند که درنهایت این درخواست‌ها بررسی و منجر به آن شد که دامنه قوانین سرباز قهرمان افزایش پیدا کند. 

این مقام ارشد سازمان وظیفه عمومی تصریح کرد: در قانون قبلی فقط نفرات اول در بازی‌های آسیایی از معافیت برخوردار بودند؛ اما طبق قانون جدید نفرات دوم و سوم در بازی‌های آسیایی نیز مشمول معافیت می‌شوند؛ البته باید گفت همه بازی‌های آسیایی مثل جام ملت‌ها شامل این قانون نمی‌شوند.

سردار کریمی اظهار داشت: در بازی‌های المپیک نفرات اول،‌دوم و سوم طبق قانون معاف می‌شدند و در بازی‌های جهانی نفرات اول و دوم معاف می‌شدند که در قانون جدید نفرات سوم هم به آن اضافه شود. 

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با تاکید بر این مطلب که تعداد رشته‌ها و نوع بازی‌ها هیچ تغییری نکرده و همه بازی‌ها و رشته‌ها همان‌هایی هستند که زیر نظر کمیته المپیک‌ هستند، گفت: دقیقا مشخص است که به چه ورزشکارانی معافیت از خدمت سربازی تعلق می‌گیرد،‌به وزارت ورزش هم ابلاغ کرده‌ایم.

وی گفت: البته چون این قانون عطف به ما سبق هم شده کسانی که قبلا در بازی‌های آسیایی و جهانی نفرات دوم و سوم شده‌اند نیز می‌توانند کارت معافیت دریافت کنند؛ وزارت ورزش در این زمینه کاملا توجیه است. 

این مقام ارشد سازمان وظیفه عمومی، تصریح کرد: هیچ ابهامی در این خصوص وجود ندارد مگر اخباری که در فضای مجازی یا به صورت غیررسمی منتشر شده و مشکلاتی را بوجود می‌آورد. 

سردار کریمی در پاسخ به دیگر پرسش فارس درخصوص اینکه مرجع رسمی برای اعلام معافیت افراد کدام مرجع است، خاطرنشان کرد: مرجع رسمی این اطلاع‌رسانی، سازمان وظیفه عمومی است و ستادکل نیروهای مسلح نیز اگر قرار باشد صحبتی کند به صورت کلی موارد را اعلام می‌کند؛ اعلام جزئیات درخصوص موضوعات مختلف و اطلاع‌رسانی قوانین از طریق سازمان وظیفه عمومی ناجا است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.