خراسان شمالی- علی مستوفیان گفت: اشیاء تاریخی استان خراسان شمالی، در ۱۲ بهمن ماه جاری تا پایان فروردین ماه سال آینده در نمایشگاه " ۴دهه میراث باستان شناسی ایران " به نمایش گذاشته می شود.

۱۸ شی تاریخی استان در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: ۱۸ شی تاریخی خراسان شمالی در موزه ملی تهران در معرض نمایش علاقه مندان و عموم قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: این اشیا تاریخی در موزه ملی واقع در تهران و در قالب نمایشگاهی با عنوان ۴ دهه میراث باستان شناسی ایران به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته می شود

مستوفیان افزود: این نمایشگاه متشکل از اشیای شاخصی است که از کاوش های باستان شناسی بعد از انقلاب اسلامی به دست آمده و تمام استان ها در آن مشارکت دارند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تصریح کرد: ۱۸ شی تاریخی سفالی، سنگی و فلزی خراسان شمالی مربوط به دوران پیش از تاریخ تا دوران اسلامی است که از باستان شناسی محوطه های تاریخی چلو در سنخواست، تپه خان در مانه و سملقان و بلقیس در اسفراین به دست آمده است.

وی عنوان کرد: این آثار از ۱۲ بهمن ماه جاری تا پایان فروردین ماه سال آینده در نمایشگاه "۴دهه میراث باستان شناسی ایران" به نمایش گذاشته می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.