رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، گفت:به دنبال گرفتن مجوز ویژه برای سیستم VAR هستیم تا آن را در کلیه ورزشگاه‌ها استفاده کنیم.

رفعتی: VAR را در کلیه ورزشگاه‌ها اجرا می‌کنیم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، داود رفعتی درباره برگزاری کلاس کمک داوران اضافی، گفت: با توجه به اینکه سیستم VAR پس از تایید فیفا در مسابقات لیگ راه اندازی می شود. برهمین اساس لازم است جلسات متعددی با فیفا داشته باشیم تا بتوانیم مجوزهای لازم را برای راه اندازی این سیستم بگیریم، تصمیم گرفتیم با مساعدت رئیس فدراسیون فوتبال از کمک داوران اضافی پشت دروازه استفاده کنیم.

وی افزود: این سیستم می‌تواند کمک زیادی به داوران کند. در بحث تشخیص خطا مخصوصا در محوطه جریمه به آنها کمک بسزایی کند. علیرضا فغانی که در چند سال گذشته در کلاس های متعدد FIFA و AFC  شرکت کرده و به تازگی از مسابقات جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ آمده است از وی درخواست کردیم در این کلاس به عنوان مدرس حضور داشته باشد و تجربیات چندین ساله‌اش را در اختیار داوران قرار دهند. تا بتوانیم آنها را در مسابقات لیگ استفاده کنیم.

رئیس دپارتمان داوران، اظهار داشت: قصد داریم در اولین مسابقه این سیستم را اجرا کنیم. برهمین اساس در بازی سپیدرود رشت و پرسپولیس از جام حذفی که روز پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه در رشت برگزار می‌شود، استفاده کنیم. ولی همزمان مسابقاتی که در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود به صورت آف لاین از VAR استفاده می‌کنیم، منتها به داور منتقل نمی‌شود و فقط در بحث آموزشی داوران از آن بهره می‌ببرند تا ان‌شاءالله مجوزهای لازم را فیفا بگیریم و این سیستم را در کلیه ورزشگاهها پیاده کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.