مدیرفرهنگی و فعالیتهای داوطلبانه دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این دانشگاه در کنار دانشگاههای اصفهان و شهید چمران اهواز به عنوان مجری و میزبان رویداد استارت آپی کارآفرینی انتخاب شد.

دانشگاه فردوسی مجری استارت آپ کارآفرینی اجتماعی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی کرمانی افزود: در این زمینه تفاهمنامه ای بین وزارتخانه های کشور و علوم، تحقیقات و فناوری منعقد و مقرر شد بر اساس محورهای موضوعی اعلام شده در آن رویداد استارت آپی در زمینه کارآفرینی اجتماعی با محوریت مهار و کاهش آسیبهای اجتماعی برگزار شود.

وی ادامه داد: رویداد استارت آپ کارآفرینی اجتماعی اسفندماه آتی با هدف شناسایی افراد مستعد و خلاق به منظور کمک به مهار و کاهش آسیبهای اجتماعی و تقویت روحیه مسئولیت پذیری دانشجویان به منظور حل مسائل و مشکلات جامعه و نیز کمک به ایجاد اشتغال پایدار و نوین برای دانش آموختگان دانشگاهی در دانشگاه فردوسی مشهد و دو دانشگاه دیگر برگزار می شود.

مدیر فرهنگی و فعالیتهای داوطلبانه دانشگاه فردوسی مشهد گفت: موضوعاتی از جمله کنترل و کاهش طلاق، اعتیاد به مواد مخدر، کنترل و کاهش خشونت و نزاع، حاشیه نشینی، آسیبهای نو پدید و مفاسد اجتماعی و اقتصادی از محورهای این رویداد به شمار می روند.

کرمانی افزود: مدیریت فرهنگی و فعالیتهای داوطبانه دانشگاه در برگزاری این رویداد استارت آپی از مشارکت استادان دانشگاهی، دانشجویان، انجمنهای علمی- دانشجویی، صاحب نظران حوزه کارآفرینی، مرکز رشد دانشگاه و پارک علم و فناوری و همچنین سایر بخشهای مرتبط با نوآوری و کسب و کارهای فناورانه در دانشگاهها استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: طی روزهای آینده طی فراخوانی به دانشگاههای کشور ضوابط شرکت در این رویداد اعلام می شود و صاحبان ایده در قالب تیمهای سه تا پنج نفره ایده های خود را به دبیرخانه رویداد ارسال می کنند و پس از ارزیابی اولیه توسط هیات داوران، ازصاحبان ایده های منتخب جهت شرکت در رویداد دعوت به عمل خواهد آمد.

مدیر فرهنگی و فعالیتهای داوطلبانه دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پس ازحضور صاحبان ایده ها، جلسات آموزشی با حضور کارشناسان حوزه کارآفرینی، مربیان و منتورها در قالب کارگاههای آموزشی و پیش رویدادها برای پرورش و ارتقا ایده ها برگزار می شود که طی ۵۴ ساعت مهارت آموزی و آموزش تیمی تحت نظارت و سرپرستی مربیان تا مرحله آمادگی برای عملیاتی سازی ایده ها پیش می روند.

کرمانی افزود: در انتهای این رویداد، قابلیت ایده های مختلف جهت موفقیت درعملیاتی شدن توسط هیات داوران ارزیابی و برترین طرحها انتخاب و معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده فراخوان شرکت در این رویداد طی روزهای آینده برای دانشگاههای ۱۳ استان کشور ارسال می شود و بر این اساس ثبت نام از متقاضیان تا پایان بهمن ماه به طول خواهد انجامید و پیش رویدادها و برنامه اصلی استارت آپ ویکند نیز در نیمه اول اسفند ماه برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.