معاون پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان تهران از پرداخت ۱۵ میلیون تومان وام به معتادان بهبودیافته جهت ایجاد اشتغال خبر داد.

شرایط دریافت وام ۱۵ میلیون تومانی برای معتادان بهبود یافته + جزئیات

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، فرزانه جوادی معاون توسعه و پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان تهران، در خصوص اشتغال معتادان بهبود یافته گفت: طرحی را برای آماده‌سازی و اشتغال معتادان بهبودیافته در نظر داریم و هدف از اجرای آن هم پیشگیری از اعتیاد و وابستگی این افراد به موادمخدر و همچنین توانمندسازی آن‌ها است.

وی با بیان اینکه در این طرح به معتادان بهبودیافته مهارت‌های زندگی و کسب و کار آموزش داده می‌شود، ادامه داد: در نهایت این افراد برای اخذ گواهینامه‌های مهارت به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

معاون توسعه و پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان تهران گفت: بهبودیافتگانی که در دوره‌های تخصصی مهارت‌هایی را کسب کرده‌اند، می‌توانند در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای شرکت و مدرک مربوطه را اخذ کنند.

وی تشریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ معتاد بهبود یافته به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی شدند و خدمات لازم برای آن‌ها ارائه شده است.

جوادی با بیان اینکه سازمان بهزیستی جهت گسترش و ایجاد شرایط شغلی برای معتادان بهبودیافته، ۱۵ میلیون تومان وام به این افراد پرداخت می‌کند، گفت: از جمله شرایط اخذ این وام برای بهبودیافتگان، تجربه ۱۸ ماه پاکی است و همچنین باید متقاضیان این وام دوره آماده‌سازی شغلی را گذرانده باشند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی برای ادامه کار این افراد را به بانک‌های شغلی طرف قرارداد معرفی می‌کند، تصریح کرد: طی ۹ ماه اول سال جاری ۳۴۸ نفز به بانک‌های عامل معرفی شدند.

جوادی ادامه داد: معتادان بهبود یافته‌ای که مکانی را برای اقامت و زندگی ندارند، توسط مددکار مراکز جامعه پذیری و توانمندسازی حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه معتادان بهبود یافته با مراجعه به مراکز جامعه پذیری، مکان اقامت دریافت می‌کنند، گفت: در این مراکز از این افراد حمایت‌های شغلی ویژه‌ای نیز می‌شود.

معاون توسعه و پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان تهران ادامه داد: هدف ما از حمایت از افرادی که در مراکز جامعه پذیری و توانمندسازی هستند، این است که به خانواده و جامعه وصل شوند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به بهبودیافتگان در مراکز جامعه پذیری طی ۳ تا ۶ ماه اول رایگان است، خاطرنشان کرد: بعد از بهبود شرایط این افراد توسط امدادگران، معتادان بهبودیافته تنها به صورت شبانه از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند، به طوری که روزها سر کار هستند و شب‌ها به مرکز باز می‌گردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.