سفیر واتیکان در جمهوری اسلامی ایران گفت: همکاری و گفتگو میان ادیان می تواند به برقراری صلح در جهان کمک کند.

گفتگو بین ادیان به ایجاد صلح در جهان کمک می کند

به گزارش قدس آنلاین ، اسقف اعظم لئوبوکاردی ظهر چهارشنبه در نخستین کنفرانس بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهارکرد: کلیسا خواهان رابطه با پیروان تمام ادیان بوده و از گفتگویی که بر مبنای احترام نسبت به کرامت انسان باشد استقبال می کند.

وی افزود: ایمان میراثی است که در اختیار تمام بشریت قرار گرفته و در چارچوب همکاری بین ادیان می توانیم در برقراری صلح در جهان موفق عمل کنیم. برای پیروزی بر خشونت و ایجاد مودت و ترویج صلح و عدالت باید با یکدیگر همکاری کنیم که این امر از طریق گفتگو محقق می شود. 

سفیر واتیکان  در جمهوری اسلامی ایران گفت: ضروری است تا وارد یک ارتباط مثبت با دینداران سایر ادیان شویم زیرا آنان همسایگان ما هستند و عناصر مشترک دینی و نگرانی های مشترک ما را موظف می کند تا پیوندهای همواره صمیمی تری را بر پایه ارزش های اخلاقی در سطح جهانی بنا کنیم.

لئوبوکاردی در ادامه بیان کرد: یکی اقدامات در تاریخ گفتگوی بین اسلام و مسیحیت نشستی بود که با حضور فرانسیس آسیزی قدیس و سلطان مصر برگزار شد و این رویداد حاکی از خط سیری است که از آن برای درک و توافق بین شرق و غرب استفاده شد. 

سفیر واتیکان در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: گفتگو خدمتی واجب به بشریت است و اگر به نحو احسن انجام شود موجب درک متقابل، احترام صلح و توافق ما بین مولفه های متعدد یک جامعه می‌شود.

لئوبوکاردی تاکید کرد: ما پیروان ادیان توحیدی در ارزش های مذهبی با پیروان سایر ادیان سهیم هستیم و خود را به برکت این ایمان مشترک به خداوند نزدیکتر می یابیم.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.