معاون فرهنگی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه به چهل سالگی رسیدن انقلابی که با تمام قدرت‌های دنیا گلاویز شده کار بزرگی است، گفت: این انقلاب هیچ خدشه‌ای به اصول و آرمانش وارد نشده است.

هیچ خدشه‌ای به اصول و آرمان‌های انقلاب وارد نشده است
به گزارش قدس آنلاین ، سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در نخستین اجلاس سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد که در مجتمع فرهنگی، آموزشی امامت مشهد برگزار شد، با اشاره به ضرورت پاسداشت چهل سالگی انقلاب اظهار داشت: بنا به فرموده حضرت امام (ره) حفظ یک پیروزی از کسب پیروزی سخت‌تر است و این یک واقعیت است؛ بنابراین اینکه ما توانستیم انقلاب را به چهل سالگی برسانیم اتفاق بسیار بزرگی است. 

وی افزود: اغلب انقلاب‌های تاریخ بشر یا اصلا شکل نگرفته یا تداوم نداشته و پس از مدتی به انحراف کشیده شده؛ رهبری انقلاب فرانسه در 10 سالگی خود به ناپلئون رسید که دیکتاتوری بدتر از شاهزاده‌هایی بود که علیه آن انقلاب کردند و انقلاب روسیه در پنج سالگی به استالین رسید که لنین وصیت کرده بود مبادا رهبری انقلاب به او برسد.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران ادامه داد: انقلاب مائو پس از مرگ وی به دست یکی از مخالفان سرسخت او افتاد و به جز عکسی بر اسکناس چیزی از آرمان‌های انقلاب چین باقی نمانده یا حتی انقلاب مشروطه بسیار زود سر از سفارت انگلیس درآورد.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه به چهل سالگی رسیدن انقلابی که با تمام قدرت‌های دنیا گلاویز شده کار بزرگی است، تصریح کرد: انقلابی که هیچ خدشه‌ای به اصول و آرمانش وارد نشده و رهبری دارد که سرسوزنی از موازین و شاخص‌های انقلابی حضرت امام عقب نرفته لذا باید 40 سالگی انقلاب را تبیین و بررسی علمی کرد. 

وی خاطرنشان کرد: امروز وقتی از برخی اساتید می‌خواهی در مورد 40 سالگی انقلاب برای مردم صحبت کنند می‌گویند در این شرایط تبعیض، فساد، بیکاری و گرانی چه بگوییم؟ سئوال من این است آیا انقلابی که مسیر تاریخ بشریت را عوض کرد را باید با ترازوی گرانی یا ارزانی کالاها سنجید؟ افرادی که می‌گویند امروز شرایط از زمان شاه بدتر است رکورد بی‌انصافی را زده‌اند چرا که انقلاب اسلامی به چندین هزار سال دیکتاتوری زورگویان و شاهان مستبد که بر اساس خیانت و توطئه به سلطنت می‌رسیدند پایان داد.  

معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه رضاخان در تمام بیست سالی که بر کشور حکومت کرد نوشتن را به درستی بلد نبود، گفت: چقدر ظلم است به کشور فلاسفه، علما، تجار و غیره یک آدم بی‌سواد حکومت کند؟ شاهان بهره‌ای از فضلیت علم و تقوا نبرده بودند، به اموال و نوامیس مردم چنگ می‌زدند و هیچ مزیتی نداشتند.

سردار نقدی افزود: رضاخان یک سال قبل از کودتا هیچ اموالی نداشت اما زمانی که می‌خواست از کشور برود 44 هزار ملک از موضع شاهی به نام خود کرده بود و پول نفت را به حساب شخصی خود می‌ریخت. چندهزار سال چنین افرادی بر ما سلطنت کردند. انقلاب اسلامی به این نوع حکومت پایان داد و برای اولین بار مردم را آزاد کرد و آزادی را به کشور آورد. در زمان شاه چند 10 هزار نفر به خاطر نقد زبانی، در زندان بودند و بسیاری زیر شکنجه به شهادت رسیدند. 

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با اشاره به تامین استقلال کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: همه نخست‌وزیران زمان شاه منصوب آمریکا و انگلستان بودند و تصمیم گیرنده همه چیز آنان بودند به طوری که 6 میلیون بشکه از نفت ایران صادر می‌شد اما اکثریت مردم ما گرسنه و بی‌سواد بودند. 

سردار نقدی افزود: 70 درصد مردم ایران براساس سازمان آمار شاهنشاهی در روستاها بدون هیچ امکاناتی زندگی می‌کردند. کاسه و بشقاب ملامین و حتی شلنگ را از اسراییل وارد می‌کردیم  و استقلال نداشتیم؛ 50 درصد پول فروش نفت به آمریکا و انگلیس می‌رسید و مابقی آن نیز برای مردم خرج نمی‌شد.  

وی تصریح کرد: برخی می‌گویند استقلال مربوط به دوران قبل بود و اکنون زمان جهانی‌سازی است، در پاسخ به آن‌ها بگوییم که اربابتان آقای ترامپ در سازمان ملل جهانی‌سازی و تمامی تئوری‌های جهانی شدن را رد کرد. در واقع برخی می‌گویند مشکلاتی داریم به‌خاطر استقلال‌خواهی است و اگر با آمریکا دوست شویم همه چیز حل می‌شود درحالی که آمریکا ذاتا دشمن بشریت است و زمان شاه نیز دوست ما نبود. 

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه رابطه با آمریکا دو حالت دارد، گفت: حالت اول این است که باید تسلیم آمریکا شوی یا اینکه در حالت دوم با آمریکا مبارزه کنی. در حالت اول تمام اموالت را چپاول می‌کنند همانطور که الان عربستان سعودی به دستور آمریکا 300 میلیارد دلار خرج جنگ با یمن می‌کند. 

سردار نقدی خاطرنشان کرد: مردم سالاری ما در ایران بی‌نظیر است و در هیچ جای دنیا وجود ندارد؛ در اروپا و آمریکا حزب‌سالاری وجود دارد و خبری از مردم‌سالاری نیست.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب عده‌ای می‌گفتند نظام ولایت فقیه، دیکتاتوری است که امام راحل با دلایل منطقی این امر را رد می‌کردند و اکنون ما 40 سال تجربه عملی از ولایت فقیه به عنوان نظام ضد دیکتاتوری داریم. در واقع نظام کشور، مردم سالاری است و خودمان دولت و مجلس را انتخاب می‌کنیم. ‌  

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه امروز مسئله اقتصاد ساده‌ترین مشکل تاریخ انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: مشکل اول ما شاه بود که اسلحه، پول، رسانه و حمایت بین‌المللی در اختیار او بود اما ملت پیروز شدند. مسئله بعدی جنگ بود که آن زمان نیز امکانات و تجهیزات در دست دشمن بود ولی موفقیت از آنِ ما شد.

سردار نقدی افزود: اما امروز، اقتصاد پنج مولفه اصلی دارد که شامل انرژی، منابع، نیروی انسانی، علم و نقدینگی می‌شود و تمام آن در کشور موجود است ولی اکنون رویکرد خودباوری، توکل به خدا و قطع امید به بیگانه جای خود را به برجام اروپایی و آمریکایی و نگاه به بیگانه داده است. رویکرد اگر به انقلابی‌گری، اعتماد به نفس و خودباوری، قطع امید به بیگانه و شناخت ظرفیت‌ها تغییر کند، تمام مشکلات حل می‌شود.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.