۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 642212

بنیاد مستضعفان در چهارچوب امضای تفاهم‌نامه‌ای با استانداری هرمزگان؛در توسعه اشتغال و تامین معیشت در مناطق روستائی بخش کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد و جزیره لارک مشارکت می‌کند.

مناطق روستایی جزیره لارک توسعه می‌یابد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ای با استانداری هرمزگان گفت:این تفاهم به دنبال اقدامات و طرح های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در سراسر کشور است که قبلا در مناطق مختلف من جمله شهرستان قله گنج ،لنده،چالدران، مانه، سملقان و… اجرایی و نتایج چشمگیری در آبادانی و توسعه این مناطق داشته است.

 سعیدی کیا افزود: همزمان با امضای این تفاهم نامه، خط مسافربری جزیره لارک به قشم نیز مورد بهره برداری قرار گرفت و در اقدامی نمادین اولین شناور مسافربری برای تسهیل در عبور و مرور مردم این منطقه و خصوصا دانش آموزان در این خط مستقر گردید.

وی گفت:عملیات اجرایی این تفاهم نامه از ابتدای بهمن ماه امسال آغاز شده است.

جزیره لارک با ۷۷ کیلومتر مربع مساحت نام جزیره ای در تنگه هرمز است که در کنار جزایر قشم و هرمز واقع بوده و بخش مسکونی آن محدود به روستایی با جمعیت اندک است. شهرستان حاجی آباد نیز با مساحت ده هزار کیلومتر مربع در شمال استان هرمزگان قرار دارد که روستا های تابعه آن عمدتا از مناطق کم برخوردار محسوب می شوند.

قرار است از طرف بنیاد مستضعفان اعتبار ویژه ای در قالب این تفاهم نامه به این منطقه اختصاص یابد که عمده آن برای تسهیلات ارزان جهت اشتغال و حمایت از کارآفرینان، تجهیز مدارس این جزیره، راه‌اندازی خط شناور لارک به قشم و بندر عباس جهت ایجاد زمینه تردد گردشگران، کمک به احداث اسکله و سالن انتظار جهت تردد شناورها، کمک به تکمیل ۱۸ مسکن‌ تحت پوشش کمیته امداد،کمک در آموزش فنی و حرفه‌ای، کمک به اجرای طرح هادی و کالبدی با رویکرد گردشکری و تشکیل صندوق‌های خرد روستایی هزینه خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.