خراسان شمالی- حمیدروشن روان از بهسازی سه دهنه چشمه در بجنورد و اسفراین، حفر چاه و احداث اتاقک کلرزنی به عنوان بخشی از طرح های اجرایی خبر داد.

۲۰۶ روستای استان با بحران کم آبی مواجه هستند
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمید روشن روان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان گفت، اکنون ۲۰۶ روستای استان با بحران آب مواجه هستند که از این تعداد ۴۲ روستا با تنش آبی به معنای همخوان نبودن میزان آب تولیدی با میزان مصرف مشترکان روبه رو هستند که از طریق آبرسانی سیار سعی در حل این مشکل کرده ایم.
وی با بیان اینکه بحران کم آبی در شهرستان شیروان با ۵۸ روستا بیشتر ملموس است، افزود: در ایام تابستان در مجموع ۸۳ روستای خراسان شمالی با تانکر آبرسانی می شد.
وی افزود: در حال حاضر ۲۱ حلقه چاه حفر و ۱۱ حلقه چاه آب کشاورزی برای تامین آب مورد نیاز این روستاییان، اجاره شده است.
روشن روان انشعاب های غیرمجاز و مصرف آب تولیدی این شرکت در مصارف غیرآشامیدن را یکی از مشکلات در تامین آب روستاییان عنوان کرد و گفت: در صورت حل این مشکل، ۸۰ درصد روستاهایی که دچار تنش آبی هستند، حل خواهد شد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی همچنین مصرف آب تولیدی برای دام ها را یکی از دغدغه های این شرکت برای تامین آب روستاییان ذکر کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی هیچ تکلیفی برای تامین آب مورد نیاز دام ندارد اما بخش زیادی از آب تولیدی، صرف دام می شود.
وی با اشاره به تاثیر خشکسالی ها در کیفیت منابع آب زیرزمینی اظهار داشت: اکنون کیفیت آب آشامیدنی در ۳۰ روستای استان با مشکل روبه رو است که نیازمند نصب دستگاه آب شیرین کن هستند.
وی با بیان اینکه این شرکت برای ارتقای کیفیت آب آشامیدنی در پنج روستا، دستگاه آب شیرین کن را نصب کرد، اظهارداشت: اما اکنون تلاش داریم تا بخش خصوصی وارد این عرصه شده و برای نصب این دستگاه ها در روستاها اقدام کند که البته اجرای این برنامه منوط به همکاری و حمایت روستاییان است.
روشن روان در ادامه با اشاره به اجرای پروژه های مناسبتی در دهه فجر، از بهسازی سه دهنه چشمه در بجنورد و اسفراین، حفر چاه و احداث اتاقک کلرزنی به عنوان بخشی از طرح های اجرایی خبر داد که با مجموع اعتبار ۵ میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان، ۲۸ روستا با جمعیت ۲۳ هزارو ۸۵۰ نفر از این خدمات بهره مند می شوند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.