۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 642218

بورس تهران امروز در حالی معاملات متعادل را شاهد بود که گروه سیمانی‌ها در کنار تک‌سهم‌ها اصلی‌ترین سهم‌هایی بودند که برای بورس‌بازها حرفی برای گفتن داشتند.

تقویت ۱۴۱ واحدی شاخص کل بورس

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین،  شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه ۹۷ با افزایش ۱۴۱ واحدی به رقم ۱۶۰ هزار و ۲۹۴ واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۲۰۶ واحدی عدد ۲۹ هزار و ۸۳۵  واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۳۰۵ واحدی به رقم  ۱۷۵ هزار و ۵۸۶ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۱۳۷ واحدی به رقم ۱۱۹ هزار و ۳۷۴ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۱۲۲ واحدی عدد ۳۱۳ هزار و ۱۴۸ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۱۷ واحدی بر روی رقم یک هزار و ۹۳۲ واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۱۹۱ واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۷۲ واحد و ایران خودرو با ۴۷ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک تجارت با ۷۴ واحد، تاپیکو با ۶۸ واحد و پتروشیمی مبین با ۴۵ واحد کاهش ، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۴۸۲ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون  سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۵۱ هزار و ۳۲۴ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر، شیشه قزوین، ویتانا، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، معدنی کیمیای زنجان گستران،‌ سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال،‌ مجتمع معادن مس تکنار، کارخانه فارسیت دروود، عمران و سازندگی استان قزوین، آسان‌پرداخت پرشین، ایتالران، توسعه و عمران شهرستان نایین، صنایع تولیدی اشتاد ایران، ایران خودرو، ذوب آهن اصفهان، سایپا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری ملت، داروسازی تهران دارو، سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، به‌پرداخت ملت، سرمایه‌گذاری ملت متوقف شدند. 

امروز همچنین با توجه به انتقال نماد معاملاتی پتروشیمی خراسان به تابلوی معاملات بورس تهران، نماد معاملاتی این شرکت در فرابورس متوقف شد و همچین نماد معاملاتی سرماآفرین به دلیل تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام برای مدت ۶۰ دقیقه در وضعیت سفارش‌گیری قرار گرفت. 

امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد ۳۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری نیرو به ارزش کمتر از ۴ میلیارد تومان کد به کد شد؛ همین وضعیت در بانک ایران زمین با کدبه کد شدن ۱۵ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۲ میلیارد تومان و کمتر از ۹ میلیون سهم داده‌گستر عصر نوین به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان دنبال شد؛ همچنین کمتر از ۹ میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش کمتر از ۶ میلیارد تومان معاملات کد به کد را تجربه کرد. همچنین ۵ میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 

براساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی معاملاتی متعادل و کم حجمی را همپای صندوق‌های بازار گردان در اغلب گروه‌های شاخص‌ساز نظاره‌گر بود که گروه سیمانی‌ها همسو با خبرهایی مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی قیمت محصولات این گروه با صف خریدهای پایدار روبرو شد.

این وضعیت در حالی بود که حتی حقوقی‌های بی‌رمق این گروه نیز برای جمع‌آوری محدود این سهام راغب شدند. 

منبع:  فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.