معاون اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: اگر از افغانستان واردات گوشت به استان داشته باشیم، می توانیم آنرا با قیمتی در حدود ۳۸۰۰۰ تومان به دست همشهریان برسانیم.

با ورود بخش خصوصی، قیمت گوشت گرم ۳۸۰۰۰ تومان خواهد شد / هیچ مشکلی برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد / برای کاهش قیمت گوشت تجار باید همت کنند

علی باخرد در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اعلام کرد: چندی پیش، هیاتی به نمایندگی از ستاد تنظیم بازار استان به کشور افغانستان و شهر هرات مراجعه کرده و کشتارگاه آن را مورد ارزیابی قرار داد. کشتارگاه هرات پیشرفته و بهداشتی و مورد تایید بود. پس از ارزیابی های لازم مشخص شد که اگر از این کشتارگاه واردات گوشت به استان داشته باشیم، می توانیم آنرا با قیمتی در حدود ۳۸۰۰۰ تومان به دست همشهریان برسانیم.  قیمت لاشه گوسفندی هم در حدود ۳۳۰۰۰ تومان خواهد بود. البته باید در نظر داشت که برای اینکار دلار ۴۲۰۰ تومانی مورد نیاز است.

وی افزود: گوشت چون از کالاهای اساسی است برای تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ مشکلی وجود ندارد و به راحتی قابل تخصیص است. تنها لازم است که اشخاص حقیقی و یا حقوقی وارد عرصه شوند و برای واردات گوشت از افغانستان اعلام آمادگی کنند. ما آنها را به شرکت پشتیبانی امور دام برای دریافت ارز دولتی معرفی می کنیم. در این خصوص هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: تاکنون از افغانستان واردات بسیار پایینی داشته ایم. فقط سه محموله به وزن ۳۲ تن وارد استان شده است که این نشاندهنده آن است که میزان واردات از افغانستان قابل توجه نیست. برای ارزان شدن گوشت گرم در استان، تجار باید همت خود را افزایش دهند.

معاون اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی تصریح کرد: تا امروز حدود ۴۰۰ تن گوشت گرم از استرالیا و ۵۰ تن گوشت منجمد از مغولستان وارادات داشته ایم و به احتمال زیاد به زودی از قزاقستان هم واردات گوشت خواهیم داشت.  

وی خاطر نشان کرد: در مورد گوشت گوساله نیز باید بگویم که  میزان مصرف گوشت منجمد گوساله در استان از میانگین کشوری بالاتر است. از ابتدای سال ۱۸۰۰ تن گوشت گوساله منجمد ازبرزیل وارد و با قیمت ۲۹۰۰۰ تومان در استان توزیع شده است. اما ۸۰۰ تن از آن فقط مربوط به مصرف یک ماه و نیم گذشته است. در حالت عادی و در سالهای گذشته در این ایام بین ۲۰ تا ۳۵  تن گوشت منجمد گوساله میزان مصرف استان بود. علت مصرف زیاد گوشت گوساله منجمد، یکی به خاطر گرانی زیاد گوشت گوسفندی است و دیگری قیمت مناسب گوشت گوساله منجمد است.

علی باخرد بیان کرد: اکنون قیمت گوشت داخی در کشتارگاه مشهد در حدود ۷۱۵۰۰ تومان است. این قیمت در کشور به طور میانگین ۷۶۱۰۰ تومان است. در واقع قیمت گوشت گرم گوسفندی در مشهد بسیار پایین تر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: باز هم اعلام می کنم ستاد تنظیم بازار استان این آمادگی را دارد که هر شخص حقیقی یا حقوقی که توانایی واردات گوشت از افغانستان را دارد اعلام آمادگی کند تا او را برای اخذ دلار ۴۲۰۰ تومانی به مراکز مربوطه معرفی نماییم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.