عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به اینکه «اچ. پی.وی در خانم‌ها باعث سرطان دهانه رحم می‌شود»، گفت: آمار بیماری‌های پوستی و اچ. پی. وی بسیار شده و در آینده شاید شاهد سونامی سرطان رحم در خانم‌ها باشیم.

وجود 450 مرکز لیزر زیرزمینی در مشهد
 
به گزارش قدس آنلاین، فهیمه سادات سالاری امروز در نشستی خبری که در سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد، در خصوص مداخله‌گران درمان اظهار کرد: بخشی از مشکلاتی که در زمینه مداخله‌گران درمان داریم مربوط به طب مکمل شامل طب اسلامی، انواع ماساژها، انرژی درمانی و... است. 
وی ادامه داد: همچنین مداخلاتی که  در حال حاضر خیلی سرسام‌آور شده وجود کلینیک‌های زیرزمینی بدون حضور پزشک است که متاسفانه خیلی راحت تبلیغ و کار می‌کنند و انعکاس اقدامات آنها را در مطب‌های پزشکان داریم. 
مدیر نظارت بر تبلیغات سازمان نظام پزشکی مشهد تصریح کرد: بر اساس اخباری که بخش تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی مشهد داده 500 دستگاه لیزر وارد مشهد شده که فقط 50 مورد آنها در مطب پزشکان و کلینیک‌هاست و 450 مورد دیگر در کینیک‌های زیرزمینی و بعضی آرایشگاه‌ها استفاده می‌شوند.
وی با بیان اینکه«مشکل اصلی ما این است که این مراکز به راحتی تبلیغ می‌کنند  و ابزار قانونی ما برای جلوگیری از تبلیغات آنها بسیار کم است»، افزود: با سایت‌های تخفیفان، نت‌برگ، دیوار و.. بسیار مکاتبه کردیم اما سرورهای آنها در تهران است، حتی از دادستانی پیگیری کرده‌ایم و هفته آینده در این زمینه جلسه‌ای داریم. 
سالاری بیان کرد: قانون‌گذار  تبلیغات در حوزه درمان و سلامتی را سخت گرفته است و کد مجوز تبلیغ نظام پزشکی، نشان‌دهنده سلامت تبلیغات است. کدام یک از تبلیغات فضای مجازی، نت برگ، دیوار و... مجوز نظام پزشکی  را دارد. حتی قانون‌گذار مشخص کرده تمام رسانه‌ها اگر از این قانون پیروی نکنند محکوم هستند و ما به عنوان مدعی العموم می‌توانیم شکایت کنیم. یکی از روزنامه‌های مطرح مشهد بیشترین تخلافات را در این زمینه دارد.
شیوع اچ. پی. وی و بیماری‌های تناسلی/ سونامی سرطان رحم محتمل است
وی درخصوص کلینیک‌های زیبایی عنوان کرد: درحال حاضر آمار زیادی مراجعه کننده به مطب‌ها داریم که  اچ. پی. وی و بیماری‌های تناسلی در آنها بسیار شایع شده و حتی  در دخترانی که ازدواج نکردند بسیار شایع شده. وقتی موضوع را پیگیری می‌کنیم می‌بینیم به به مراکز اپیلاسیون و لیزری رفتند که زیرمینی هستند یعنی همان 450 مرکز لیزر زیزمینی  که واقعا معضلی برای سلامت جامعه شدند . 
عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: برای ورود به این قسمت از دانشگاه کمک می‌خواهیم آنها می‌گویند باید مجوز دادستانی داشته باشیم زیرا خیلی از درهای این مراکز زیرزمینی بسته است. کلینیک‌هایی زیبایی که شناخته شده هستند و مجوز دارند حداکثر ۲۳ مورد است که به صورت مستمر نظارت می‌شوند. مشکل اصلی ما ۴۵۰ کلینیک زیرزمینی هستند که هیچ ارگانی روی آنها نمی‌تواند نظارت داشته باشد و تک تک باید با مجوز دادستانی ورود کنیم و خیلی از آنها را هم نمی‌شناسیم.
سالاری تصریح کرد: آمار بیماری‌های پوستی و اچ. پی. وی بسیار شده است. اچ. پی.وی در خانم‌ها باعث سرطان دهانه رحم می‌شود. در آینده شاید سونامی سرطان رحم در خانم‌ها داشته باشیم.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.