دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور مبارز با تروریسم برای تبادل نظر با کشورهای اروپایی درباره ایران به دانمارک، سوئد و نروژ می‌رود.

تور اروپایی مقام آمریکایی برای اتهام‌پراکنی علیه ایران

به گزارش گروه بین المللقدس آنلاین، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «ناتان سلز»، دستیار وزیر خارجه این کشور در امور مبارز با تروریسم برای تبادل نظر با کشورهای اروپایی درباره ایران به دانمارک، سوئد و نروژ می‌رود. 

طبق این بیانیه، وی برای «بحث درباره تروریسم مورد حمایت ایران در اروپا و مبارزه با سفرهای تروریست‌ها» به این کشورها سفر خواهد کرد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که فرانسه، دانمارک و هلند اخیراً بدون ارائه مستندات کافی ایران را به تلاش برای ترور برخی نفرات در خاک این کشورها متهم کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را رد کرده است.

این در حالی است که اخیراً خبرگزاری رویترز گزارش داده کشورهای اروپایی که در عمل به وعده‌های خود برای برخوردار کردن ایران از مزایای اقتصادی ناشی از برجام برای حفظ این توافق ناکام مانده‌اند به سمت مواضع «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا متمایل شده‌اند.  

برخی از کارشناسان سفر سلز را با تلاش کشورهای اروپایی برای راه‌اندازی یک کانال ویژه مالی برای تسهیل تجارت با ایران مرتبط دانسته‌اند. گمان می‌رود هدف از سفر او جلب مخالفت‌هایی در درون اروپا با این کانال ویژه است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.