قزوین_ علی جلیلوند با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره شعر چله آفتاب ارسال شده است، گفت: اختتامیه این کنگره همزمان با دهه فجر برگزار می شود.

 بالغ بر ۱۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره شعر چله آفتاب ارسال شده است

به گزارش قدس آنلاین، علی جلیلوند دبیر مجمع شعرای آئینی استان قزوین در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه فراخوان شعر به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی اعلام شد تا شعرای استان نقش خود را در چهل سالگی ایفا کنند، اظهار داشت: مراسم اختتامیه کنگره شعر چله آفتاب (کنگره شعر انقلاب اسلامی) در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه، ۱۳ بهمن ماه سالجاری در سالن شهیدبهشتی خیابان رسالت برگزار می شود.

وی افزود: بالغ بر ۱۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که در روز اختتامیه این کنگره از ۳ اثر به عنوان اثر برگزیده، از همایون ثقفی یکی از شعرای پیشکسوت انقلاب اسلامی و از چندنفر از شاعران انقلابی استان قزوین و فعال در مجمع کمیت تقدیر می شود و مهمان هایی از تهران در این مراسم حضور خواهند داشت.

دبیر مجمع شعرای آئینی استان قزوین یادآور شد: فراخوان کنگره شعرچله انقلاب از چند روز هفته گذشته برای هنرمندان اعلام شد تا دستاوردها و نقش انقلاب اسلامی در قالب شعر و ادبیات توسط این شاعران تبیین شود؛ هدف از برگزاری این کنگره، هم افزایی بین شاعران استان قزوین بوده تا نقاط ضعف و قوت بررسی شود و این شاعران در برابر انقلاب اسلامی وظیفه خود را انجام دهند.

جلیلوند یادآور شد: باتوجه به اینکه کنگره شعر در گذشته با موضوعات مختلف در سطح استان قزوین فعال بود، فراخوان کنگره با محوریت انقلاب اسلامی برای نخستین بار در سالجاری اعلام شد و استقبال قابل توجهی از این کنگره صورت گرفت.

وی تصریح کرد: توجه به مشکلات و موانع جامعه با نگاه دقیق تر به عنوان رسالت یک هنرمند است و امیدواریم که شعراء نسبت به مسائل روز حساسیت داشته باشند و دغدغه و مشکلات مردم را منتشر کنند و رسالت خود را ایفا کنند؛ هنرمند می تواند همچون با قلم خود همچون ررزمندگان در دفاع از مرزهای کشور بجنگد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.