دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس قانون هر کسی که معتاد است باید خودش را به مراکز ترک اعتیاد معرفی کند و هر کسی این کار را انجام ندهد مجرم است.

معتادان درصورت معرفی نکردن خود مجرم هستند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار اسکندر مؤمنی صبح امروز در حاشیه جمع آوری معتادان سه منطقه شوش، مولوی و هرندی با تشکر از تلاش‌های ماموران ناجا در بحث جمع آوری معتادان گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، کار جمع‌آوری معتادان کاری جهادی است؛ این موضوع امری جمعی است و همه دستگاه‌ها باید در این موضوع فعال شوند.

وی ادامه داد: در حوزه مواد مخدر یک موضوع مقابله داریم و موضوع بعدی درمان است و موضوع پیشگیری و ساماندهی معتادان موضوعات دیگر ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر است؛ بحث معتادان از اولویت‌های کوتاه مدت ما است و این موضوع امنیت و چهره شهر را خدشه‌دار می‌کند و تا این افراد هستند زمینه جرم نیز وجود دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: امروزه ۵۵ درصد علت طلاق موضوع اعتیاد است و ۷۰ درصد زندانیان در ارتباط با مواد مخدر در زندان هستند و جرائم دیگری مانند سرقت نیز به دلیل مواد مخدر رخ می‌دهد.

مؤمنی گفت: تا پایان سال مقررات و قوانین را اصلاح خواهیم کرد؛ ماده ۱۵ گفته هر کسی که معتاد است باید خودش را به مراکز ترک اعتیاد معرفی کند و هر کسی این کار را انجام ندهد مجرم بوده و وارد ماده ۱۶ می‌شود و در این ماده ما به دنبال جمع‌آوری و نگهداری و درمان هستیم و تا پایان سال این قانون اصلاح می‌شود و بنا داریم تا معتادان را با دید مجرم نگاه کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: درحال حاضر حدود ۶۰ هزار معتاد در کشور داریم و امیدواریم بتوانیم این افراد را ساماندهی کنیم و در تهران نیز تا پایان سال ساماندهی معتادان پایان می‌یابد.

وی گفت: ساماندهی محیطی نیز مهم است و شهرداری و سازمان بهزیستی باید در این زمینه بیشتر فعال شوند.

مؤمنی ادامه داد: ساماندهی زباله‌گردها نیز مهم است و در این مرحله بودجه خوبی در اختیار پلیس قرار خواهیم داد تا اتفاق خوبی در این زمینه نیز رخ دهد؛ هرچقدر برگزاری همایش و کارهای فرهنگی در مناطق شوش، مولوی و هرندی بیشتر شود، فضا را به سمت مطلوب شدن خواهد برد.

منبع: آنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.