مشاور عالی رئیس اتاق ایران با انتقاد از کاهش تولید خودرو، گفت: بدعهدی خودروسازان به اعتماد عمومی آسیب می‌زند.

کاهش تولید خودروسازان و بد قولی در تحویل به موقع خودرو

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، احمد پورفلاح بااشاره به اینکه حاشیه بازار مهم‌ترین معیار برای قیمت‌گذاری خودرو است، گفت: در شرایط کنونی خودروسازان برای تولید خودرو، قطعات مورد نیاز خود را در اختیار ندارند.

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه میزان تولید سایپا در دی امسال به کمتر از ۳۰ خودرو رسیده است، گفت: با توجه به اینکه قطعه‌سازان هنوز مطالبات مالی متعلق به سال‌های گذشته را از خودروسازان دریافت نکرده‌اند، به‌همین‌دلیل میزان تولید خودروسازان نسبت به سال گذشته با افت محسوسی روبه‌رو شده است.

پورفلاح با بیان اینکه صدور بخشنامه‌های دستوری به‌منظور قیمت‌گذاری خودرو از سوی سازمان حمایت و یا وزارت صمت می‌تواند آسیب‌های زیادی را به بازار خودرو بزند،گفت: نرخ‌گذاری خودرو باید منطق بر بازار انجام بگیرد.

وی با انتقاد از اجرای قانون ممنوعیت واردات خودرو به کشور افزود: در شرایط کنونی شاهد انحصاری شدن بازار خودرو از سوی خودروسازان داخلی هستیم که وقوع این اتفاق موجب افزایش قیمت خودرو در بازار شده است.

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در چند ماه گذشته خودروسازان محصولات خود را به مردم پیش‌فروش کرده‌اند اما به قول‌ها و وعده‌های خود پایبند نبوده‌اند، تصریح کرد: خودروساز نباید با اعتبار خود و اعتماد عمومی بازی کند زیرا در نهایت هم خود و هم مردم متحمل خسارت‌های جبران‌ناپذیری می‌شوند.

وی از ورود خودروهایی که به‌لحاظ اقتصادی به‌صرفه هستند به داخل کشور حمایت کرد و افزود: با توجه به اینکه بنده رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا هم هستم، پس از اجرای برجام قرار بود خودروهایی با حجم موتور یک هزار و ۴۰۰ سی‌سی از سوی ایتالیا وارد ایران شوند که این خودروها به‌لحاظ مصرف سوخت و حتی اصطکاک بسیار اقتصادی بودند اما متأسفانه با این اتفاق سیاسی برخورد شد و شاهد ورود این نوع خودروهای ایتالیایی به کشور نبودیم.

منبع: آنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.