خراسان شمالی- عبدالله یوسفی گفت: میزان تولیدات باغی و زراعی در این استان قبل پیروزی انقلاب اسلامی ۲۹۵ هزار تن بوده که این رقم هم اکنون به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است.

افتتاح ۹۹ پروژه کشاورزی با اعتبار۴۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی در دهه فجر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در نشست خبری از افتتاح ۹۹ پروژه کشاورزی با اعتبار  ۴۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در این استان طی دهه فجر خبر داد.

وی  گفت: این پروژ ها در حوزه های آبیاری تحت فشار، گلخانه ای، قارچ خوراکی و ... به بهره برداری خواهند رسید.

یوسفی یکی پروژه های قابل افتتاح شهرک صنایع تبدیلی را در شهرستان فاروج ذکر کرد و گفت: این پروژه توسط بخش خصوصی راه اندازی شده  و یکی از محصولات تولیدی در آن رب گوجه فرنگی بوده که ۱۰۰ درصد صادراتی است.

وی با اشاره به اینکه طی ۴۰ سال گذشته میزان تولید گندم در استان ۷۰ هزار تن بوده است، گفت: اما امسال میزان برداشت گندم به ۳۲۰ هزار تن رسید.

یوسفی افزود: حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی از محصولات کشت شد که این امر قبل از آن وجود نداشته بطوریکه هم اکنون در سطح سه هزار و ۱۰۰ هکتار زعفران کاشته می شود که می توان ۹ تن سرگل زعفران از این مزارع برداشت کرد و علاوه بر آن در سطح دو هزار و ۹۰۰ هکتار نیز باغات پسته در استان ایجاد شده اند که این باغات درختان کم آب طلب هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه گلخانه یکی از مواردی است که با احداث آن می توان تا مقدار قابل توجهی آب صرفه جویی کرد، ادامه داد: قبل از انقلاب کمتر از نیم هکتار مساحت گلخانه های این استان بوده اما هم اکنون به ۴۷ هکتار رسیده است.

این مقام مسئول همچنین از ۱۵۵ هکتار گلخانه در حال احداث در استان خبر داد.

وی در ادامه به صدور مجوزهای بی نام در حوزه کشاورزی برای استفاده از سرمایه گذاران خبر داد و اظهار کرد: حدود ۲۵ مجوز بی نام سرمایه گذاری آماده شده است که این رقم افزایش خواهد یافت.

یوسفی بیان کرد: این مجوزها در حوزه های گلخانه، پرورش قارچ، صنایع تبدیلی و ... بوده است.

وی تصریح کرد: طی سال جاری موفق شدیم تا در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار باغات استان را تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دهیم و بقیه کشاورزانی که هنوز باغات خود را بیمه نکرده اند نیز به آن ها مهلت داده می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.