خراسان جنوبی-نشست بررسی مشکلات مردم روستای غنی آباد شهرستان بشرویه صبح امروز  با حضور مسئولان ادارات و نهادهای دولتی برگزار شد.

مشکلات مردم روستای غنی آباد بشرویه بررسی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،در آستانه فرا رسیدن ایام دهه فجر نشست بررسی مشکلات مردم روستای غنی آباد شهرستان بشرویه صبح امروز  با حضور مسئولین ادارات و نهادهای دولتی برگزار شد.

"علی شفیعی "معاون فرماندار بشرویه  با اشاره به اولویت برنامه‌های کاری مدیران شهرستان برای محرومیت زدایی از روستاها و توسعه اشتغال روستایی گفت:مجموعه مدیران شهرستان مصمم هستند که کلیه پروژه های نیمه تمام را با پیگیری اعتبارات ملی و استانی به سرانجام برسانند.

وی وثیقه  گذاری در بانک های عامل برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستاها را علت تعطیل شدن سامانه کارا عنوان کرد و گفت : در حال حاضر به دلیل ارائه بیشترین طرح های توسعه اشتغال زایی در سامانه کارا این سامانه موقتا تعطیل شده که با رایزنی‌های انجام شده امیدواریم در نحوه پرداخت تسهیلات بازنگری می شود .

معاون فرماندار بشرویه به متقاضیان دریافت وام تسهیلات اشتغالزایی روستایی هم توصیه کرد که در معرفی طرح های خود تمام هزینه‌ها اعم از خرید تجهیزات ساخت و ساز مکان را در نظر گرفته تا با مشکل  روبرو نشوند.

شفیعی با اشاره به  تسهیلات ارائه شده توسط بانک های  عامل بیان کرد: در نظام بانکداری شهرستان بشرویه ، مبلغ ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به مردم پرداخت شده که زمان سررسید نزدیک است اما به سبب بروز برخی مشکلات اقتصادی و تولیدی، متقاضیان قادر به بازپرداخت به موقع وام نیستند .

در ادامه این نشست "حسین سرچاهی" مدیر جهاد کشاورزی  بشرویه هم، تغییر در شیوه نامه‌های ابلاغی برای واگذاری مجوزها با هدف راه اندازی واحدهای دامداری را از عوامل تاخیر در ایجاد فرصت های شغلی روستایی اعلام کرد و گفت: قبل از ابطال بخشنامه ها می‌توانستیم با پروانه نظام صنفی، زمین و یا خدمات برای راه اندازی دامداری ها اقدام کنیم و حتی با ابطال بخشنامه ها در حال حاضر واگذاری‌ها به شکل قدیم امکان پذیر نیست.

وی در خصوص مشکل شارژ کنتورهای هوشمند موتور پمپ های کشاورزی هم گفت: با توجه به این که کارشناسان حوزه کشاورزی تأکید کرده‌اند  نباید در فصل پاییز باغات پسته  را آبیاری کرد، مسئله شارژ کنتورها  با نظر اکثریت بهره‌برداران به ماه های آخر سال موکول شده  و پیگیر هستیم تا این مسئله را در شورای حفاظت آب برای موتور پمپ هایی که تنها در حوزه کشت غلات  به کار می روند، پیگیری کنیم.

 در ادامه این نشست، اتمام پروژه سالن ورزشی غنی آباد، اخذ اسناد ثبتی برای منازل مسکونی، مشکل پایین بودن سرعت اینترنت ، آسفالت حفاری های انجام شده توسط شرکت گاز ،مشارکت بخش خصوصی در احیا و مرمت قلعه و شاه نشین تاریخی روستای غنی آباد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد ادارات ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، بنیاد مسکن ،شرکت مخابرات پیگیر پروژه‌های نیمه تمام خود  از محل اعتبارات ملی و استانی باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.