نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: زنگنه با فرار رو به جلو از پاسخ‌گویی می‌خواهد افکار عمومی را فریب بدهد اما از اینکه نامه ۷۲ نماینده مجلس توسط زنگنه و وزارت نفت پیگرد قضایی شود استقبال کرده و منتظریم دادگاه آن تشکیل شود چرا که آن موقع، حساب و کتاب‌ها خواهیم کشید.

 زنگنه با فرار رو به جلو می‌خواهد افکار عمومی را فریب بدهد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درخصوص نامه ۷۲ نماینده مجلس درباره اعمال این وزارتخانه در شرایط تحریم گفت: 2 هفته قبل سوالی از زنگنه وزیر نفت در خصوص اتفاقات پالایشگاه ستاره خلیج فارس پرسیدم که در آنجا وزیر نفت پاسخ قانع‌کننده‌ای به سوالم نداد و به نظر می‌رسد عدم پاسخ قانع کننده از سوی وی رویه‌اش است. این در حالی است که اطرافیان آقای زنگنه به من اعتراض کردند که چرا روحانیت به مسائل و نفت وارد می‌کند و آنها چیزی در این خصوص متوجه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مدارک و استنادات زیادی در خصوص سوء مدیریت زنگنه وجود دارد افزود: زنگنه باید در خصوص کرسنت و میلیون‌ها ارزی که از کشور خارج شده توضیح دهد.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: زنگنه باید درباره ضرر میلیونی که در موضوعه کرسنت به کشور وارد و نقش وی و پسر آقای هاشمی در آن اثبات شده است پاسخ قانع کننده‌ای به افکار عمومی دهد. 

وی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در خصوص نامه اخیر 72 نماینده مجلس درباره اهمال زنگنه و وزارت نفت در دوران تحریم امضا شده درباره به موضوع کرسنت و توتال باز می‌گردد.

سالک با بیان اینکه مدیریت زنگنه در موضوع توتال منفی است گفت: این شرکت فرانسوی هم از ایران اطلاعات گرفته و هم از قطر و در نهایت هم پروژه‌های ایران را رها کرد و با توهین به کشورمان زیر قرارداد و امضایش زد و رفت در حالی که زنگنه در مجلس به صراحت اعلام کرد قرارداد منعقده با توتال محکم بسته شده و نمی‌تواند رها کند و برود.

نماینده مردم اصفهان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد زنگنه با فرار رو به جلو از پاسخ‌گویی می‌خواهد افکار عمومی را فریب بدهد اما از اینکه نامه ۷۲ نماینده مجلس توسط زنگنه و وزارت نفت پیگرد قضایی پیدا کند استقبال کرده و منتظریم دادگاه آن تشکیل شود چرا که آن موقع، حساب و کتاب‌ها خواهیم کشید.

وی افزود: زنگنه و اطرافیانش اعلام می‌کنند نمایندگان مجلس نباید در کارهای این وزارتخانه نظارت داشته باشد و گویا به دنبال آن هستند هر کاری دلشان خواست انجام دهند؛ در حالی است که بر اساس دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ انتقادات زیادی به شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز و میعانات گازی داشت.

سالک گفت: بر اساس گزارش دیوان محاسبات به نظر می‌رسد که  دولت و وزارت نفت 15 هزار میلیارد تومان از درآمدهای نفتی را به خزانه نریخته و سرنوشت این پول هنوز مشخص نشده و باید مشخص شود که این پول‌ها کجاست؟ و طبق گزارش دیوان محاسبات از تخلفات وزارت نفت و شرکت های زیر مجموعه وضعیت بسیار تکان است.

وی با بیان اینکه زنگنه، وزارت نفت و اطرافیان آنها به ما اعلام می‌کنند که نمایندگان مجلس نباید از برخی افراد اطلاعات بگیرند و ما مشخص می‌کنیم اطلاعات از چه کسانی گرفته شود اظهار داشت: این اطرافیان باید بدانند به آنها ربطی ندارد که این اطلاعات از کجا به دست می‌آید و بهتر است که این وزارتخانه به جای جیغ و شیون پاسخگوی عملکرد خود آن هم به صورت منطقی باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.