یزد - مجتبی فرهمند گفت: پروژه خیابان قیام یزد مهمترین چالش این شهر است و تکمیل نهایی این پروژه سرنوشت این خیابان را به عنوان یک فضای شهری متحول خواهد کرد .

پروژه خیابان قیام یزد مهمترین چالش این شهر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجتبی فرهمند معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد عصر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: شهر یزد نیازمند یک برنامه ریزی جدی است و رویکرد ما در شهرداری یزد رویکرد کیفیت محوراست و تلاش شده در این برنامه ریزی  تا از سرعت کاسته شود تا میزان درک مردم و به تبع آن افزایش حس تعلق  شهروندان نسبت به کالبد شهر افزایش یابد .

وی افزود: پروژه خیابان قیام یزد مهمترین چالش شهر یزد است ودر خصوص این معبر نیز نگاه کیفیت بخشی به این مهم حاکم بوده واین مسیر حدفاصل دو معبرتاریخی بوده و این مهم برنامه ریزی شده عزم جدی مدیران شهری را می طلبد تاازاین فرصت به بهترین نحو ممکن بهره برداری شود. 

فرهمند تصریح کرد: اولین اقدام دراین پروژه اعتماد سازی بین مدیریت شهری و بازاریان است بنابراین شهرداری یزد دراین محل اقدام به تاسیس دفتر محلی کرد تا ارتباط مستقیم با مردم و دسترسی به ادبیات مشترک و همچنین بهره گیری از نظرات تخصصی و کارشناسی شده کارشناسان این حوزه بهترین تصمیم برای این خیابان مهم و تاریخی شهر یزد گرفته شود .

 معاون شهرسازی شهردار یزد گفت: این پروژه در سال ۹۸ با اعتباری بالغ بر ۵میلیارد تومان تکمیل خواهد شد و با توجه به نزدیکی ایام نوروز و حضور گردشگران در این ایام  تکمیل این پروژه شهری مهم به سال آینده موکول شده است .

رویکرد شهرداری ارتقای کیفیت فضاهای شهری است

وی با بیان اینکه رویکرد شهرداری ارتقای کیفیت فضاهای شهری است، افزود: فضاهای شهری فضاهایی هستند که درآن تعاملات اجتماعی و ارتباطات مردمی صورت می گیرد و دراین جهت باید شخصیت شهر به نمایش گذاشته شود که متاسفانه شهر یزد به شدت از فقدان این فضا ها رنج می برد و اصلی ترین اولویت ما توسعه شهری وکیفیت بخشی به فضاهای شهری است .

معاون شهرسازی یزد تصریح کرد: رود خانه شهر یزد یکی از ظرفیتهای مهم شهراست و خوشبختانه ساماندهی رود خانه در دستور کار قرار دارد و قرار داد اجرایی این طرح منعقد شده و امیدواریم تا یک سال آینده این طرح ساماندهی شود وبه بهره برداری برسد.

فرهمند بحث بازسازی گذر "مازاری‌ها" را از مهمترین پروژه های تاثیر گذار در شهر عنوان کرد و افزود : با توجه به اینکه امروزه باید فضاهایی به وجود آید تا پاتوق های شهری بیش از بیش شکل بگیرد لذا در این راستا گذر "مازاری‌ها" انتخاب شد و خوشبختانه در فاصله کمتر از دوماه  توانستیم این گذر را به عنوان  یکی از گذرهای مهم و تاثیر گذار درکشور تبدیل کنیم .

ارتقای کیفی پارکها از اولویت‌های شهرداری است

وی ارتقای کیفی پارکها را ازدیگر اولویت‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: این مهم از پارک باغ ملی شروع شده واین پارک به عنوان یکی ازپارک های مهم سطح شهراست که بیش از ۵۰ سال است که هیچ گونه تغییری نداشته و به عنوان پروژه اول بازپیرایی پارک های سطح شهر در دستور کار قرار گرفت و در این راستا نگاهی صورت گرفت تا جذب حداکثری شهروندان را درجهت گذراندن اوقات فراغت درپی داشته باشد.

 فرهمند خاطر نشان ساخت: ۵ پارک دیگردرسطح شهر یزد با همین رویکرد در دستورکار قرار گرفته که خوشبختانه طرح های آن درحال حاضر به اتمام رسیده و در مرحله اجرا است که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این  پارک ها را به بهره برداری برسانیم .

وی گفت: درحال حاضر شهر یزد درحوزه زیرساخت های فرهنگی و ورزشی در وضعیت ضعیف قرار دارد و همه تلاش ما این است که درحوزه‌های شهری بتوانیم  زیر ساختها را برای این شهر جهانی یزد فراهم سازیم. 

  انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.