همایش شکوه و اقتدار انقلاب اسلامی در چهل سالگی ویژه علما و روحانیون اهل سنت با حضور مدیران، مدرسین و ائمه جمعه اهل سنت خراسان بزرگ به میزبانی تربت جام برگزار شد.

تربت جام میزبان «همایش شکوه و اقتدار انقلاب اسلامی» علمای اهل سنت خراسان

حجت الاسلام والمسلمین فرجام در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با تاکید بر حفظ دستاوردهای انقلاب توسط علما در آستانه چهل سالگی انقلاب افزود: کارنامه انقلاب در زمینه توجه به حقوق مختلف هم وطنان اهل سنت، کارنامه درخشانی است که با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تبیین این دستاورد توسط علمای دینی ضرورت دارد و امام خمینی(ره) با تأکید بر مسئله وحدت اسلامی فضایی برای همزیستی و تعاون هرچه بیشتر پیروان فرق اسلامی ساکن در کشور فراهم آورد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان در ادامه افزود: قانون اساسی در جمهوری اسلامی حقوق اقلیت های ساکن در ایران را به رسمیت شناخته و مسئولان نظام نیز اهتمام جدی خود را به تامین امنیت و زمینه مشارکت سیاسی و اجتماعی آنان را فراهم کرده‌اند.
وی همچنین به اهداف این همایش اشاره کرد و گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب «افتخار به گذشته- امید به آینده» و ارائه دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی در مناطق مرزی خراسان بخشی از اهداف این همایش  خواهد بود که توسط علمای دینی و مدرسین اهل سنت در جامعه بازگو شود که در این همایش ۳۵۰نفر از مدرسین، طلاب و ائمه جمعه اهل سنت شرکت کردند.
امام جمعه اهل سنت در جرگلان خراسان شمالی با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در گفتگو با خبرنگار ما اظهارداشت : کلمه چهل در قرآن و احادیث اسلامی بسیار مقدس است و امروز به شکرانه چهل سالگی انقلاب وظیفه داریم از درخت تنومند جمهوری اسلامی که با خون هزاران شهید آبیاری شده به درستی حراست کنیم تا منافقین و گروهکهای فرقه ای نتوانند در اتحاد و انسجام ما رخنه ایجاد کند.
آخوند رحیم صمدی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی یک نعمت الهی است افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان یک رهبری دلسوز و خادم اسلام توانسته است خدمات شایسته‌ای برای کشور و مسلمین انجام دهد و وظیفه همه علمای دینی است  که این عزت و سربلندی کشور را با اتحاد و یکدلی حفظ و روحیه امید به آینده را در جامعه باز گو کنیم و اجازه ندهیم با  اختلافات جزیی خودمان را نابود کنیم که این رویکرد می تواند پیچ های خطرناک ایجاد کند.
به گزارش خبرنگار ما؛ همایش «شکوه و اقتدار انقلاب اسلامی در چهل سالگی» روز یازدهم بهمن ماه با حضور ۳۵۰نفر از علمای اهل سنت به میزبانی تربت جام به مدت یک روز در محل سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.