عضو شورای شهر تهران گفت: روزی ۱۷ میلیارد تومان به بدهی شهرداری تهران به بانک‌ها اضافه می‌شود ولی توانسته‌ایم با کاهش استقراض، افزایش بدهی‌ شهرداری تهران را مهار کنیم.

میرلوحی:روزانه ۱۷ میلیارد تومان به بدهی شهرداری تهران اضافه می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین،  محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران، درباره مطالبات پیمانکاران از سوی شهرداری تهران اظهار داشت: متأسفانه مدیریت قبلی شهر تهران منکر بدهی‌های چندهزار میلیارد تومانی بود و این در حالی است که بعضی از اعضای شورای چهارم به بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران به پیمانکاران و بانک‌ها اذعان داشتند.

وی گفت: تا زمانی که شورای پنجم نیز کاملا مستقر نشده بود، ‌منکر بدهی‌ها بودند تا این‌که نجفی شهردار اسبق شهر تهران در گزارش تغییر و تحول بدهی‌های شهرداری را ‌۵۶ هزار میلیارد تومان تعیین کرد و ‌در صحن علنی شورا نیز گزارشی در این خصوص ارائه داد.

عضو شورای شهر تهران افزود: ‌با ‌توجه به تغییرات ارزی در حال حاضر روزی ۱۷ میلیارد تومان به بدهی ما در بانک‌ها اضافه می‌شود، ولی از سوی دیگر نیز توانستیم بدهی‌ها را بر روی عدد ۵۶ هزار میلیارد تومان نگه داریم و مطالبات خود را بپردازیم.

میرلوحی گفت: بر اساس اعلام سرپرست سابق معاونت مالی شهرداری تهران تاکنون توانسته‌ایم ۸ هزار میلیارد تومان از طلب پیمانکاران را در سال‌های ۹۳ و ۹۴ را تسویه کنیم و در این خصوص املاکی را به بعضی از طلبکاران واگذار کرده‌ایم.

وی‌ ادامه داد: ‌در مدیریت قبلی ماهی ۵۰۰ میلیارد تومان از بانک‌ها استقراض می‌شد که در حال حاضر استقراض را به حداقل رسانده‌ایم و به نظرم رشد بدهی‌ها در شهرداری تهران مهار شده است. ‌

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: ‌متأسفانه تعداد بسیاری از املاک شهرداری تهران بدون قرارداد و دریافت اجاره به بعضی از اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است که ما به دنبال بازپس‌گیری این املاک و پرداخت بدهی‌های خود به پیمانکاران هستیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.