رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام معجزه اش این بود که اسلام را عزیز کرد، گفت: امام بالاترین سیاستمدار بود و سیاستمداران کهنه کار غرب نتوانستند سیاست امام را بشکنند چراکه برنامه های دشمن را پیش بینی می‌کرد.

آیت الله جنتی: برخی مسئولان به جای مردم به فکر خودشان هستند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد ورود تاریخی حضرت امام(ره) به میهن اسلامی، اظهار داشت: باب جهاد و شهادت از عاشورای حسینی بسته شده بود و امام این در بسته شده را پس از ۱۳۰۰سال بدست توانای خود باز کرد.

وی با بیان اینکه امام کاری کرد که در تاریخ بی سابقه است و نظیری برای آن نمی شود پیدا کرد، گفت: غربی ها اسلام را موجب عقب ماندگی می دانستند و خود مسلمانان هم می گفتند باید به دنبال غرب حرکت کنیم تا عزیز و قدرتمند شویم چون اسلام به درد زندگی نمی خورد و مال ۱۴۰۰ سال قبل است.

آیت الله جنتی با بیان اینکه امام معجزه اش این بود که اسلام را عزیز کرد و به مسلمانان نشان داد برای عزت و قدرت و رفاه به اسلام بپیوندید و مثل حسین(ع) از ذلت بپرهیزید، تصریح کرد: مردم ما هم دعوت امام را لبیک گفتند و گفتند می میریم ولی ذلت نمی پذیریم و هیهات من الذله شعار مستضعفین و پابرهنگان شد.

وی با تاکید بر اینکه امام این باور را به مردم رساند که اسلام می تواند مدیریت و حکومت کند، اظهار داشت: چهل سال از پیروزی انقلاب می گذرد و در این ۴۰سال تمام دنیا تلاش کردند این حکومت را بشکنند. حکومت اسلامی برای کشورهای دنیا نامفهوم بود و همه می گفتند از این خبرها نیست که اسلام قدرت نظامی،سیاسی و اجتماعی باشد و همه اروپا آمریکا و متحد بودند که اسلام ادامه یافتنی نیست و بعد از چند سال شکست خواهد خورد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان تمام تلاش خود را برای شکستن قدرت اسلام بکار گرفته اند، گفت: هیچ کس باور نمی کرد در مقابل دشمن در جنگ تحمیلی دوام بیاوریم ولی این قدرت ۸ سال ایستاد و بسیجی و عاشق شهادت تحویل داد و انقلاب اسلامی انسان ساخت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام کار پیغمبر(ص)، علی(ع) و حسین(ع) را انجام داد، گفت: هرچه می توانید ائمه و پیامبر را بشناسید، امام خمینی را هم بشناسید. امام بالاترین سیاستمدار بود و سیاستمداران کهنه کار غرب نتوانستند سیاست امام را بشکنند چراکه برنامه های دشمن را پیش بینی می‌کرد.

وی با بیان اینکه امام اداره مملکت را به مسئولین می داد،گفت: مقامات بالای ما به امام مراجعه می کردند و ایشان گره گشایی می کرد.

آیت الله جنتی تاکید کرد: آثار امام را بخوانید چون این آثار برای همیشه زنده است و وصیتنامه امام برای همه اقشار جامعه نصیحت است و کهنه شدنی نیست.

آیت الله جنتی با بیان اینکه وصیت نامه امام که درسی برای دولت قوه قضاییه مجلس نظامیان و فرهنگیان ما است هیچگاه قدیمی نمی شود گفت: قدرتی که خدا به شما مردم و به مسلمین داده تا به اسلام و راه امام پایبندیم این قدرت پابرجاست.

وی افزود: امروز آمریکای لعنتی هر کاری که می تواند می کند تا حکومت اسلامی را نابود کند. در تلاش است تا عقاید جوانان را از دست آنها بگیرد. به هر کشوری که می رسند این پیام را می دهد که با ایران کار نکنند. اینها که مست دلار های نفتی هستند نیز برای شکستن قدرت اسلام به کمک آمریکا امده‌اند البته تاکنون نتوانسته اند کاری کنند از این پس نیز نمی توانند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در سالهای اول انقلاب که هنوز نظام قدرت نگرفته بود، تجزیه طلب ها در کردستان و دیگر مناطق به را افتاده بودند و منافقین دست به ترور می زدند و بندگان بیگناه خدا را می کشتند ولی در نهایت کاری از پیش نبردند و اسلام و انقلاب پا برجا ماند.

وی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی برای مردم ایجاد می کنند تا این فرهنگ را به مردم و مسئولان ما القا کنند که قدرت ما تمام شده و اگر آب، نان و صنعت می خواهیم، غربی‌ها هستند که راه صنعت را به ما نشان می دهند اما خبر ندارند مردم ما حاضر اند از جانشان بگذرند ولی از دینشان نمی گذرند.

آیت الله جنتی ادامه داد: امام خمینی می فرمود که اسلام باید افتخار کند که چنین فرزندانی تربیت کرده که در میدان جنگ می روند و جان فشانی می کنند. مردم ایران ثابت کردند که تحمل گشنگی را دارند ولی تحمل شکست انقلاب را ندارند ملت ایران همواره در برابر فشارهای دشمن ایستادگی کردند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی مسئولان امروز یا بیش از اینکه به فکر مردم باشند به فکر خود هستند یا اینکه عرضه مدیریت و حل مشکلات را ندارند تصریح کرد: امروز می می بینیم که دنیا طلبی بر خیلی از مسئولان غلبه کرده است. لعنت به این فکرهای غلط که در برخی مسئولان وجود دارد که احساس می کنند آمریکایی‌ها و غربی ها هستند که می توانند میتوانند مشکلات ما را حل کنند.

 وی گفت: دولت آمریکا رو به افول است و امروز حتی متحدان او نیز به حرفهای او گوش نمی دهند و از او نمی ترسند ما نباید در برابر آمریکا از خود ترس نشان دهیم.

 رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام خمینی فرمودند ما می توانیم قدرت آمریکا اسرائیل و سعودی را بشکنیم. ما می توانیم مملکت را آباد کنیم . در این دوران انقلاب چقدر برای آبادانی این مملکت تلاش شده است . وقتی انقلاب بر پا شد دنیا باور نمی کرد که با این همه دشمنی علیه حکومت اسلامی این همه دستاورد داشته باشیم. در این مدت با همه مشکلات که داشتیم همه جای کشور برق کشی شد و هزاران کیلومتر راه سازی شد و آب شرب و تلفن به بسیاری از مناطق کشور رسید. اینها خدماتی است که اسلام کرده است.

 وی با بیان اینکه متاسفانه با عدم مدیریت کارآمد بسیاری از نخبگان و جوانان تحصلیکرده کشور از ایران خارج می شوند، گفت: باید سیاست کلی ما این باشد که افراد ضعیف و افرادی که سو مدیریت دارند کنار گذاشته شوند به جای آنها جوانان نخبه جایگزین شوند.

آیت الله جنتی افزود: اختلاف بین مسئولان به نفع هیچ کس نیست و از درگیری و با خود در افتادن ها هیچ کس نفعی نخواهد برد. اگر مسئولین با هم درگیر شدند در بین مردم نیز دو دستگی و چند دستگی ایجاد میشود.

 رئیس مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از عدم نظارت بر فضای مجازی گفت: چرا باید فضای مجازی این وضع را داشته باشد. چه کسی باید به وضعیت فضای مجازی رسیدگی کند.

وی در پایان تاکید کرد: چرا باید فضای مجازی آن قدر باز باشد که جوانان به راحتی لاابالی گری و بی دینی بیاموزند. فضای مجازی باید در خدمت نظام و انقلاب قرار گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.